اخبار

زیست پلاستیک‌های مهندسی با عملکرد مناسب و کاهش اثرات زیست محیطی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد،گونه‌ی Eastman TREVA یک زیست پلاستیک مهندسی پایه سلولزی بوده که هم عملکرد بسیار خوبی را داراست و هم اثرات زیست محیطی بسیار کمی دارد. این ماده در برابر مواد شیمیایی پایدار است. 

دارای پایداری ابعادی بوده، جریان پذیری بسیار خوبی داشته و دارای ضریب انکسار مضاعف (Birefringence) اندک می‌باشد.  مواد اولیه‌ی این ماده از جنگل‌هایی استخراج می‌شود که به صورت هدفمند کاشته می‌شوند. این مساله به این معنی است که منبع تهیه این مواد بسیار هوشمندانه انتخاب می‌شود. برای تولید محصول از این ماده به مقدار ماده‌ی کمتری نسبت به مواد با عملکرد مشابه نیاز است. محصولات تولیدات شده با این ماده بسیار ماندگار می‌باشند.


در مورد خواص محصول، موارد کلیدی زیر عنوان شده است:
مقاومت شیمیایی: این ماده نسبت به مواد مشابه دیگر در برابر برخی از مواد شیمیایی بسیار قوی که ممکن است هر روز با آن‌ها در تماس باشد مقاوم تر می‌باشد. از جمله این مواد شیمیایی می‌توان به روغن‌های پوستی، تمیزکننده‌های خانگی و کرم‌های ضد آفتاب اشاره کرد
خواص جریان پذیری مناسب : این مساله دست طراحان محصول را باز می‌گذارد. به علاوه امکان طراحی محصول با ساختارهای پیچیده تری را نیز باعث می‌شود. با این ماده می‌توان محصولاتی با دیواره‌ی نازک و در عین حال خواص مناسب ایجاد کرد. قالب گیری و رانشگری این ماده نیز بسیار آسان است
ضریب انکسار مضاعف کم : اندک بودن این ضریب اثرات رنگین کمانی در اثر تابش نور قطبیده شده را حذف کرده و در کاربردهای الکتریکی و صفحات نمایشگرها عملکرد نوری خوبی را ایجاد می‌نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا