اخبار

رویکرد صنعت پتروشیمی عربستان به صنعت بازیافت

بسپار/ایران پلیمر صنایع پتروشیمی عربستان به دنبال استفاده از روش های نوین برای حضور در صنعت بازیافت محصولات پلیمری و شیمیایی هستند.

مطلق المرید ،مدیرعامل شرکت پتروشیمی تصنیع عربستان در کنفرانس پلاستیک 2022 انجمن صنایع پتروشیمی خلیج فارس (GPCA) گفت: صنعت تولید مواد شیمیایی باید تا حدودی در زمینه بازیافت پلاستیک نقش رهبری ایفا کند.
وی همچنین بر لزوم تغییر پارادایم در ذهنیت تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تصنیع عربستان افزود: شرکت‌ها در حالی که جامعه آنها را کنترل می‌کند باید در زمینه بازیافت پلاستیک فعال شوند از این رو آنها با چالش یافتن میانه‌ای مطلوب بین ذهنیت کار خوب و سودآوری روبه‌رو خواهند بود.

مروان فرم، رئیس شرکت بسته‌بندی ناپکو(Napco) عربستان در این رویداد از رهبران صنایع پتروشیمی و شیمیایی خواست برای کمک به مقررات جمع‌آوری زباله با نهادهای حاکمیتی همکاری کنند.

وی گفت: مصرف‌کنندگان متوجه عوارض وضع شده برای جمع‌آوری زباله نیستند از این رو فعالان صنایع پتروشیمی و شیمیایی باید در زمینه آموزش به مردم با نهادهای حاکم همکاری کنند.

المرید هم از رویه همکاری صنایع پتروشیمی و شیمیایی با سازمان‌های دولتی و رسانه‌ها به‌منظور آموزش عمومی با توجه به افزایش انتشار اطلاعات نادرست درباره صنعت پلاستیک، حمایت کرد.

وی تصریح کرد: این باور رایج وجود دارد که کاغذ نسبت به پلاستیک با محیط زیست سازگاری بیشتری دارد، اما در فرآیند تولید کاغذ برای تولید یک کیلوگرم کاغذ 10 لیتر آب مصرف می‌شود، در حالی که مقدار آب مصرفی برای تولید یک کیلوگرم پت (PET) یک لیتر است.

فرم یادآور شد که اطلاعات اشتباه زیادی درباره صنعت پلاستیک وجود دارد، از نظر ارزیابی چرخه عمر و ردپای کربن ارزش زیادی در پلاستیک وجود دارد.

وی تأکید کرد که ناپکو متعهد شده است تا سال 2025 میلادی همه مجموعه خود را به امکانات قابل بازیافت یا استفاده دوباره مجهز خواهد کرد.

از منظر سود و هزینه، فرم پیشنهاد کرد که برای سرمایه‌گذاری در صنعت بازیافت، از پلاستیک‌های بکر مالیات گرفته شود.

رئیس شرکت بسته‌بندی ناپکوادامه داد: این موضوع تأثیر دو برابری در تأمین مالی سرمایه‌گذاری‌های صنعت بازیافت و تشویق مصرف‌کنندگان و مبدل‌های پایین دستی برای استفاده از رزین‌های بازیافتی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تصنیع گفت: اتوماسیون کلید کاهش هزینه ها در بلندمدت خواهد بود، در حالی که سرمایه‌گذاری اولیه زیاد خواهد بود، اما در بازه زمانی طولانی‌تر هزینه تولید پلیمرهای درجه بازیافت را به مقدار قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

 

نیپنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا