اخبار

رونق بازار ماشین آلات صنعتی/ارائه تسهیلات به صنایع کوچک بدون مراجعه به بانکها

بسپار می نویسد، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک گفت: در شرایط رکود اقتصادی، صندوق ضمانت سرمایه گذاری از هفته دولت طرح «فروش اعتباری مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی» را با تضمین صندوق اجرایی کرد که سبب رونق این بازار در کشور شده است.
علی تعقلی در گفت وگو با ایرنا، افزود: از یک ماه پیش سرمایه این صندوق از 50 میلیارد تومان به 125 میلیارد تومان افزایش یافت و این سبب شد خدمات این صندوق به صاحبان صنایع کوچک بیش از پیش توسعه یابد.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک ادامه داد: برای تقویت بینه مالی و افزایش توان گردش مالی واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک در کشور، بیش از 150 هزار واحدی تولیدی می توانند از خدمات این صندوق استفاده کنند.
وی افزود: در شرایط رکود اقتصادی، صندوق ضمانت سرمایه گذاری از هفته دولت با اجرای طرح فروش اعتباری، فروش مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی را با تضمین صندوق به مورد اجرا گذاشت که در نتیجه میزان فروش مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی در کشور افزایش افزایش یافته است.
تعقلی یادآورشد: در این طرح، فعالان صنعتی و تولیدی بدون پرداخت وجه، با تضمین صندوق به سهولت توانستند مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی مورد نیاز خود را تهیه کنند.
وی افزود: برای انجام این طرح، صندوق با عمده تولیدکنندگان مواد اولیه در حوزه فلزات، معدنی، پتروشیمی و شرکت های واردکننده ماشین آلات صنعتی وارد مذاکره شد تا بتواند با اجرای این طرح ابتکاری، فعالیت های تولیدی و صنعتی کوچک در کشور را رونق دهد.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک یادآورشد: هم اکنون سه میلیون واحد صنفی در بخش های مختلف اقتصادی مجوز فعالیت دارند که حداقل بیش از 70 هزار واحد صنفی آن در بخش تولید کالا فعال هستند و بیش از 81 هزار واحد صنعتی در کشور نیز با مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری رسیده است که می توانند از خدمات این صندوق بهره مند شوند.
وی افزود: گروه دیگری که می توانند از خدمات این صندوق استفاده کنند واحدهای صنایع تبدیلی هستند که وزارت جهاد کشاورزی به آنان مجوز فعالیت داده است.
وی ادامه داد: این نشان می دهد که جمع زیادی از تولیدکنندگان و صاحبان صنایع کوچک برای افزایش توانمندی های مالی خود می توانند بدون مراجعه به بانکها، از ضمانت نامه های این صندوق استفاده کنند تا سرمایه در گردش آنان افزایش یابد.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با اشاره به وظایف این صندوق در رونق فعالیت تولیدی و صنعتی، یادآورشد: صنایع کوچک به علت توان مالی محدود و عدم تامین وثیقه مناسب، معمولا در نزد بانکها فاقد اعتبارات لازم هستند.
وی ادامه داد: لذا این صندوق به عنوان یکی از ارکان توسعه اقتصادی، اجتماعی و صنعتی کشور و به عنوان نهاد تخصصی و مالی، با فراهم کردن ابزارهای فنی و اعتباری، نقش مهمی در تسهیل وثیقه های تسهیلات اعطایی بانک ها به صنایع کوچک ایفا می کند.
تعقلی خاطرنشان ساخت: علاوه بر واحدهای تولیدی کالا و خدمات، واحدهای چاپ و نشر، شرکت های توزیعی، پیمانکاران، کارگاه های اشخاص حقیقی در منازل، بنگاه های کوچک تراشکاری، نانوایی های صنعتی، کارگاه های مبل سازی و شرکت های مهندسی مشاوره که در ایجاد اشتغالزایی در کشور نقش مهمی دارند، می توانند از خدمات این صندوق استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا