اخبار

روند روبه رشد بازار آلفا اولفین‌ها تا سال 2022

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، به گزارش GrandViewResearch ارزش بازار جهانی آلفا اولفین‌ها تا سال 2022 به میزان 98/9 میلیارد دلار خواهد رسید. عامل اصلی پیش برنده این بازار افزایش تقاضای پلی‌پروپیلن عنوان شده است. رشد صنعت خودروسازی و محصولات مصرفی، بویژه در منطقه آسیا/اقیانوسیه و آمریکای لاتین، به این رشد کمک خواهند نمود. نوسان در قیمت اتیلن بهمراه هزینه بالای انرژی از چالش‌های پیش روی این بازار باقی خواهند ماند. محصول 1-هگزن بعنوان گونه اصلی آلفا اولفین‌ها در بازار مطرح است؛ بطوریکه، این محصول در سال 2014 در حدود 6/24 درصد از کل حجم بازار آلفا اولفین‌ها را به خود اختصاص داد. علاوه بر این، در دوره پیش‌بینی شده بالاترین نرخ رشد به 1-هگزن بمیزان 4/5 درصد نسبت داده شد.

حجم مبادلات بازار جهانی آلفا اولفین‌ها در سال 2014 بمیزان 5/3997 کیلو تن برآورد شد که این میزان تا سال 2022 با رشد 2/4 درصدی به 4165 کیلوتن خواهد رسید.

میزان تقاضای مرتبط با محصول پلی‌پروپیلن در سال 2014، 55 درصد از کل حجم بازار برآورد شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها رشد این بخش از بازار به میزان 8/4 درصد خواهد بود.

استفاده از آلفا اولفین‌ها در کاربردهای جدیدی نظیر روانکارهای سنتزی، نرم‌کننده‌ها و چسب‌ها به رشد بازار این محصول کمک خواهد نمود. منطقه آمریکای شمالی در سال 2014 بزرگترین بازار مصرفی آلفا اولفین با بیش از 40 درصد از کل حجم بازار جهانی معرفی شده است.

بر اساس این گزارش، منطقه آسیا/اقیانوسیه با نرخ رشد 8/5 درصدی بیشترین نرخ رشد در دوره بیش بینی شده را به خود اختصاص خواهد داد. افزایش ساخت و ساز و توسعه صنعت خودروسازی در کشورهای هند، چین و اندونزی از عوامل اصلی رشد بازار در این منطقه عنوان شده است.

شرکت‌های اصلی تولیدکننده آلفا اولفین عبارتند از: Shell Chemicals، Chevron Phillips، Ineos Oligomers، Sasol و Qatar Chemical Company II.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا