اخبار

رنگدانه‌های سیاه شرکت PolyOne عاری از دوده برای بسته‌بندی‌های پلاستیکی قابل بازیافت

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر شرکت PolyOne سبد محصولی جدیدی را از رنگدانه‌های سیاه برای بسته‌بندی‌های پلاستیکی به بازار عرضه کرده است که با اشعه فروسرخ قابل شناسایی هستند. به این ترتیب مشکلی که در بازیافت کیسه‌های پلاستیکی سیاه در مراکز بازیافت وجود داشت، حل شده است. تولید این رنگدانه‌ها با فراهم کردن امکان بازیافت پلاستیک‌های سیاه، در مقابل انتقال آن‌ها به زمین‌های دفن زباله، به ایده اقتصاد چرخشی کمک می‌کند.

این محصول تحت نام تجاری OnColor™ – رنگدانه سیاه قابل تفکیک با اشعه فروسرخ، عاری از هر گونه دوده است و به این ترتیب حسگرهای نوری خودکار در کارخانه‌های مدیریت ضایعات می‌توانند بسپارهای سیاه را شناسایی کرده و ضایعات را در جریان‌های درست بازیافت تفکیک کنند. برخی ویژگی‌های این محصول شامل موارد زیر است:

  • عدم وجود دوده؛
  • 8 نوع رنگ سیاه مختلف؛
  • امکان سفارشی‌سازی رنگ در صورت درخواست؛
  • قابل ارائه به دو صورت مایع و جامد؛
  • فرایندها: اکستروژن، تزریق، گرماشکل‌دهی؛
  • آزمون موفقیت‌آمیز در یک خط تفکیک صنعتی.

راهکارهای جدید برای ارتقای اقتصاد چرخشی

تشخیص و تفکیک ضایعات پلاستیکی تقویت‌شده با دوده در کارخانه‌های بازیافت از دغدغه‌های صنایع بسته‌بندی و بازیافت بوده است، چرا که تجهیزات مبتنی بر بازتابش طول موج‌های نزدیک به فروسرخ عمل می‌کنند. وجود دوده سبب می‌شود عملا این تجهیزات نتوانند ضایعات را شناسایی کنند و در نتیجه این ضایعات تاکنون به زمین‌های دفن یا سوزاندن زباله منتقل می‌شدند.

رنگدانه‌های سیاه جدید شرکت PolyOne با حذف دوده این امکان را فراهم می‌کنند که پلاستیک‌های سیاه به صورت کارآمد، شناسایی، تفکیک و بازیافت شوند. این رنگدانه‌ها همچنین می‌توانند به صاحبین کسب‌وکارها کمک کنند که استفاده از بسته‌بندی‌های سیاه را که پیش‌تر به سبب عدم امکان بازیافت مورد انتقاد بود، متوقف نکنند.

این رنگدانه‌ها در دو حالت مایع و جامد و در 8 رنگ سیاه مختلف (به همراه رنگ‌های قابل سفارش دیگر) قابل عرضه هستند. این رنگدانه‌ها آخرین محصول از سبد محصولی توسعه پایدار شرکت PolyOne است که قابلیت بازیافت را بهبود داده و اهداف اقتصاد چرخشی را محقق می‌کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا