اخبار

رشد مصرف نوارهای UV در تجهیزات الکترونیکی و نیمه‌هادی‌ها

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، طبق گزارش منتشر شده از Research and Markets بازار جهانی نوارهای UV (UV tapes) تا سال 2025 به 2/677 میلیون دلار خواهد رسید. رشد بازار صنایع محصولات نیمه‌هادی و تجهیزات الکترونیکی دلیل اصلی افزایش مصرف نوارهای UV طی مدت زمان ذکر شده محسوب می‌شود. 
پلی الفین‌ ها جزو اولین مواد خامی هستند که در ساخت نوارهای‌ هادی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوارها در سال 2015 اغلب در کاربردهایی مورد استفاده قرار می‌گرفتند که حرارت بسیار زیاد ایجاد شده و یا فشار بالا اعمال می‌شد. سهم بازار تولید این نوارها از پلی الفین‌ها در سال 2015 حدود 150 میلیون دلار ارزش‌گذاری شد. نوارهای UV پلی الفینی در مقایسه با انواع مشابه خود ساخته شده از PVC کاربردهای بیشتری را دارا هستند. 
با این وجود نوارهای ساخته شده از PVC نیز بازار مصرف مختص به خود را دارا هستند. سهم بازار این محصولات در سال 2015 حدود 20 درصد کل بوده است. استفاده از نوارهای UV ساخته شده از PVC به دلیل قابل بازیافت بودن و مناسب تر بودن برای محیط زیست طرفدارن بیشتری را داراست. 
نیاز روزافزون به تجهیزات نیمه‌هادی و قطعات الکترونیکی مینیاتوری بازار ICs و تراشه‌های بسیار کوچک را به جلو رانده است. در همین راستا مصرف نوارهای UV نیز افزایش یافته است. 
فناوری ساخت و فروش این نوارها تنها در دستان تعداد معدودی از شرکت‌ها می‌باشد. توزیع این محصولات نیز توسط همین شرکت‌ها صورت می‌گیرد. نام این شرکت‌ها به قرار زیر است:
Furukawa Electric Co. Ltd، Mitsui Chemicals، Lintec Corporation و Nitto Denko Corporation
شرکت‌های مذکور اصلی ترین نقش بازی کنندگان در بازار این محصولات در سال 2015 محسوب می‌شوند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا