اخبار

رشد سریع بازار جهانی اکسید پروپیلن با افزایش تقاضا از صنایع بسته‌بندی، خودرو، مبلمان و ساختمان

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، مطابق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، بازار جهانی اکسید پروپیلن با افزایش تقاضای پلی‌یورتان در بخش‌های مختلف نظیر بسته‌بندی، خودرو، کفش، مبلمان و ساخت و ساز از رشد قابل توجهی برخوردار خواهد بود. بر اساس گزارش Grand View Research، افزایش استفاده از پلی‌یورتان در آب‌بند کننده‌ها، عایق‌های حرارتی و مواد کفپوش از عوامل رشد این بازار در هفت سال آینده خواهد بود. افزایش هزینه‌های زیرساخت در کشورهای چین، مالزی، سنگاپور، برزیل، هند، امارات، عربستان و قطر منابع تقاضا را در دوره پیش‌بینی شده تامین خواهند نمود. علاوه بر این، رشد بخش خودرو در چین، مکزیک، ایالات متحده آمریکا و هند به نفوذ بیشتر بازار منجر خواهد شد. 

اکسید پروپیلن به عنوان یک واسط شیمیایی برای تولید لاستیک‌ها، چسب‌ها، اسفنج‌های سخت و نرم، پوشش و قالب‌گیری تزریقی به کار می‌رود. کاربرد عمده این مواد در تولید تانک بنزین، دوش حمام و بدنه قایق می‌باشد. همچنین، افزایش استفاده از اکسید پروپیلن در تولید موادی همچون پروپیلن گلایکول، پلی‌آلکیلن گلایکول، پروپیلن گلایکول اتر منجر به توسعه بیشتر این بازار خواهد شد. 
شرکت‌های Dow Chemical و LyondellBassell در دوره پیش‌بینی‌شده سهام بیشتری در بازار را به خود اختصاص خواهند داد. اگرچه در حال حاضر اروپا بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص داده است، اما با رکود اقتصادی و افزایش قوانین زیست‌محیطی و ایمنی از سهام آن کاسته خواهد شد. منطقه آسیا/اقیانوسیه با افزایش تقاضای محصولات مصرفی نظیر مبلمان و خودرو جایگاه اروپا را در بازار این محصول خواهد گرفت. 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا