اخبار

رشد جهانی بسپارهای بلور مایع تا سال 2020

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، طبق گزارش منتشر شده از Hexa Reports نیاز جهانی به بسپارهای بلور مایع در سال 2013 حدود 46/1 کیلوتن بوده و انتظار می‌رود تا سال 2020 به 81/7 کیلوتن رسیده و مطابق با شاخص CAGR رشدی 8/6 درصدی را دارا باشد. 

تغییرات ایجاد شده در روند تولید اجزای الکتریکی و مینیاتوری شدن آنها نیرو محرکه‌ی رشد بسپارهای بلورمایع خواهد بود. همچنین نیاز روزافزون به کاهش وزن محصولات عملکرد بالا در قطعات خودرویی به منظور بهبود بهره‌ وری از سوخت نیز تاثیر مثبتی بر بازار این محصولات خواهد گذاشت. انتظار می‌رود چالش اصلی پیش روی رشد بازار بسپارهای بلورمایع استحکام اندک در برابر تاب برداشتن و جوش پذیری اندک این مواد باشد.
در بین کشورهای مختلف، چین در سال 2013 بزرگترین بازار این محصولات را تا 46 درصد از لحاظ حجمی به خود اختصاص داده است. انتظار می‌رود در مدت زمان اعلام شده این کشور با افزایش تولید محصولات الکتریکی و الکترونیکی هم چنان بیشترین مصرف این مواد را دارا باشد. سایر کشورهای آسیایی نظیر هند، ژاپن، کره‌ی جنوبی و تایوان رشد پایداری را در طول مدت زمان اعلام شده دارا هستند. 
آمریکای جنوبی نیز از سال 2014 تا سال 2020 رشدی 3/7 درصدی را دارا خواهد بود و ارزش بازار محصولات بلور مایع در این منطقه به 241/4 میلیارد دلار خواهد رسید.
از جمله تولیدکنندگان اصلی این محصولات می‌توان به 4 شرکت اشاره کرده که حدود دو سوم تولیدات کل این محصولات را به خود اختصاص داده‌اند. این شرکت‌ها Celanese Corporation، Polyplastics Co، Solvay S.A و Sumitomo Chemical می‌باشند. از جمله سایر شرکت‌های فرعی می‌توان به Toray International، Samsung Fine Chemicals و Ueno Fine Chemicals Industry Ltd. اشاره کرد.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا