مقالات

رشد تولید فیلم ­های BOPET

بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، بازار رو به رشد و تقاضای زیاد فیلم BOPET موجب شد همایش AMI که به­ طور موفقیت­ آمیزی در سال گذشته برگزار شد، در کلن دوباره برگزار شود. همایش فیلم BOPET-2017، که در 27 – 26 ماه سپتامبر در کلن برگزار می شود، متخصصان و کارشناسان صنعت را گردهم خواهد آورد. در این همایش، تمام موارد از قانون­­گذاری و منابع فیلم گرفته تا مواد و ماشین ­آلات جدید معرفی خواهد شد.

طبق آمار مشاور AMI، فیلمBOPET  یکی از روبه رشد­ترین بسپارها با تقاضایی بیش از 4 میلیون تن در سال 2017 شده است و پیش ­بینی می ­شود تا سال2020 به 5/2 میلیون تن برسد. چین با داشتن 37 درصد از بازار کل جهانی، بزرگ­ترین مصرف­ کننده است. سپس آسیای شمال شرقی با 18% قرار دارد. سهم آمریکای شمالی و اروپا با هم 23% از بازار جهانی است و 22% باقیمانده بین شبه قاره هند، آسیای جنوب شرقی، خاورمیانه و آفریقا و آمریکای جنوبی تقسیم می­شود. با این حال، سریع­ترین رشد در چهار منطقه در­حال توسعه مذکور و چین مشاهده خواهد شد. تا پنج سال آتی چندین عامل سبب پیشبرد خواهد بود که عبارتند از: رشد صنعت کالای مصرفی و غذای بسته­ بندی شده؛ توسعه خرده ­فروشی سازمان ­یافته؛ تسریع بخش­های صنعتی؛ و عوامل اجتماعی- اقتصادی مساعد.

کاربردهای بسته­ بندی بیشترین رشد را، به ­ویژه در بازارهای نوظهور مثل چین و هند، داشته­ اند. جایگزین کردن کاربردهای بسته­ بندی منعطف و سخت رایج با فیلم BOPET به چندین دلیل ایجاد شده است که شامل بهبود بهره وری­های هزینه زنجیره تامین، پیشرفت در کیفیت چاپ، افزایش زمان ماندگاری (با توجه به بهبودها در  سدگری زیاد) و افزایش تقاضا برای تجدیدپذیری (sustainability) است.

 

شرایط چالش برانگیز

افزایش شدید ظرفیت منجر به عرضه بیش از حد فیلم­های BOPET شده است. این عامل، همراه با افت قیمت­های نفت­ ­خام، قیمت­ گذاری و حاشیه سود (margins) را کاسته است و محیط کار را برای تولیدکنندگان فیلم BOPET بسیار چالش برانگیز ساخته است. این عامل بر کسب و کارهای میرا که با دارایی­ها با بازدهی کم­تر و قدیمی­تر اجرا می­شوند، فشار وارد کرده است، به­ویژه اگر آن­ها تولیدکننده ی انواع کالاهای ارزان در بازارهای توسعه­ یافته آمریکای شمالی، اروپا و آسیای شمال شرقی باشند. بسیاری از این شرکت­ها تمرکز خود را به فناوری­های تخصصی و کاربردها با ارزش افزوده زیاد تغییر داده­اند. هم­زمان، تعدادی از آن­ها کارخانه­ها قدیمی را به منظور صرفه­جویی در هزینه­ ها بسته­اند.

بر طبق نظرسنجی اخیر Orientate (روزنامه تخصصی AMI در صنعت فیلم­های دوجهته) اعتماد به نفس کسب ­و­کار در صنعت فیلم­های جهت­یافته- دومحوری در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است. بسیاری از مشارکت­کنندگان صنعت همراه با تولیدکنندگان فیلم و تامین­کنندگان تجهیزات، انتظار بهبود­ عملکرد در کسب­ و­کار را طی 6 ماه آینده دارند. دسترسی به مواد خام و قیمت­گذاری (که عملکرد اقتصادی را پیش می­برد) عوامل اصلی موثر بر بهره­ وری کسب­ وکار هستند. هم­چنین با توجه به این نظرسنجی، چشم­انداز برنامه­ های سرمایه­ گذاری به­ طور قابل توجهی طی 12 ماه آینده مثبت­تر از سال گذشته است.صنعت به ایجاد فرصت­های دارای ارزش افزوده ادامه خواهد ­داد، اما با توجه به تغییر ساختار عرضه و تقاضا، بازیکنان صنعت نیاز دارند تغییر را به سرعت پیش­بینی کنند و راهبردهای متقابل را برای حفظ قدرت و رشد در بازار برنامه­ریزی کنند.

 

برنامه همایش

همایش BOPET Film 2017 برخی از این فرصت­ها را نشان می­دهد، در عین حال شرکت­کنندگان را تشویق می­کند تا فناوری، فرایندها و راه­حل­هایی که صاحبان برند جهانی در مورد محیط باز خلاقانه تقاضا دارند، درنظر بگیرند. به منظور بهبود بهره­وری، تبدیل­کننده­ها (Converters) نیاز به مشارکت­های نزدیک با تامین­ کنندگان خود، به­ ویژه تولیدکنندگان فیلم، دارند.

این هدف با برنامه وسیعی از ارایه­ ها توسط رهبران صنعت در سراسر زنجیره تامین، پوشش مواد، فناوری و توسعه­ های فرایند و فراهم آوردن چشم ­اندازی از خریداران و تولیدکنندگان فیلم حمایت می­کند.

Wipack، سازنده بین­المللی بسته ­بندی­های­ منعطف، در مورد الزامات منابع فیلم و چگونگی تغییر روند خرید در دهه آینده بحث خواهد کرد. تولیدکنندگان اصلی فیلم، دیدگاه­های خود را در مورد روند بازار، شرایط کسب­ وکار و توسعه محصول برای فیلم­های BOPET به اشتراک خواهند گذاشت. شرکت Jiangsu Xingye Polytech در مورد بازار فیلم­های BOPET و محیط کسب ­و­کار در چین صحبت خواهد کرد. شرکت Mitsubishi Polyester Film در مورد روندهای جدید در فیلم­های حفاظتی و بسته­بندی بحث خواهد کرد. شرکت Toray Films Europe، فیلم­های پلی ­استر خلاقانه را از هر دو جنبه تجاری و فنی مورد بررسی قرار خواهد داد. بررسی جامعی از پیشرفت­ها و روندهای بازار فیلم­های BOPET توسط مشاوره AMI ارایه خواهد شد. هم­چنین شرکت Adjuvo به محیط قانونی اروپا برای مقررات مربوط به جوهر بسته­ بندی خواهد پرداخت.


(ادامه  دارد …)

 

متن کامل این مقاله را در شماره 182ام ماهنامه بسپار که در آبان ماه منتشر شده است بخوانید. 
 

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا