اخبار

رشد بازار کامپوزیت ها در صنعت خودرو سازی اروپا

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، آینده‌ی بازار چند سازه‌های خودرویی در اروپا به نظر خوب میرسد چراکه این محصولات کاربردهای بی شماری در قطعات داخلی، خارجی، سامانه‌های انتقال نیرو، سامانه‌ی شاسی، سامانه‌ی زیر بدنه و … یافته اند. طبق گزارش جدیدی که توسط Lucintel منتشر شده است، انتظار می‌رود بازار چند سازه‌ها در خودروسازی قاره‌ی اروپا تا سال 2021 به 4/1 میلیارد دلار رسیده و نسبت به سال 2016 رشدی 5/8 درصدی را طبق محاسبات CAGR داشته باشد.

نیرو محرکه‌ی رشد بازار این چند سازه‌ها افزایش تولید خودرو و افزایش نیاز به محصولات سبک وزن می‌باشد تا بهره‌وری مصرف سوخت بهتر شده و رهایش گازهای گلخانه‌ای کاهش یابد. اتحادیه‌ی اروپا استانداردی را برای خودروهای مسافری تعیین کرده به گونه‌ای که هر خودرو  مسافری تا سال 2021 باید حداکثر رهایش 95 گرم دی اکسید کربن را به ازای پیمایش هر کیلومتر داشته باشد. همین استاندارد برای خودروهای سنگین تر 147 گرم به ازای هر کیلومتر تعیین شده است. تلاش اصلی اتحادیه‌ی اروپا افزایش بهره‌وری در مصرف سوخت و بهبود شرایط اقتصادی آن می‌باشد.

از لحاظ نوع کاربرد انتظار می‌رود مصرف چند سازه‌ها در سامانه‌ی انتقال قدرت خودرو چه از لحاظ ارزشی و چه از لحاظ حجمی بیشترین مصرف را به خود اختصاص دهند.

در بین کشورهای اروپایی آلمان بیشترین تولید خودرو را دارا بوده و بزرگترین بازار چندسازه‌ها متعلق به این کشور می‌باشد.

در گزارش منتشر شده توسط Lucintel دسته بندی‌های مختلفی از لحاظ نوع رزین مصرفی، نوع الیاف مصرفی، نوع کاربرد و کشور انجام شده است. این گزارش بسیار مفصل بوده و تمامی جزئیات این بازار را مورد بررسی و تحلیل قرار داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا