اخبار

رشد بازار کامپوزیت های ساخته شده از پلی پروپیلن تا سال 2021

بسپار می نویسد، پیش بینی می شود که بازار جهانی کامپوزیت های ساختمانی با 5.8 درصد رشد تا سال 2021 به فروش 6.65 میلیارد دلار در سال برسد.

افزایش استفاده ازکامپوزیت های ساختمانی درصنعت ساخت و ساز به دلیل طول عمر بالای این محصول و مراقبت و نگهداری در سال های اخیرمورد توجه قرار گرفته است و از طرفی با گسترش سریع شهرنشینی و رونق اقتصادی در کشورهای در حال توسعه و گسترش استفاده از محصولات نوآورانه و نیاز به ترکیباتی با دوام بالا رشد بازار کامپوزیت های ساختمانی رقم خورده است. 
تنوع بازار کامپوزیت ها، بر اساس نوع رزین به پلی استر، وینیل استر، پلی اتیلن، پلی پروپیلن و سایر رزین ها تقسیم می شود. با وجود رشد بازار کامپوزیت ها انتظار می رود که رزین پلی پروپیلن در طول دوره پیش بینی شده  یعنی سال 2021 رشد سریع تری داشته باشد زیرا دارای خواص مختلف حرارتی و مکانیکی، مانند مقاومت در برابر مایعات خورنده، عایق الکتریکی عالی و عملکرد خوب در دماهای بالا، انتشار استایرن کمتر در مقایسه با رزین های پلی استر، قدرت چسبندگی خوب به انواع مختلف تقویت و غیره است. 
میزان تقاضا برای کامپوزیت های صنعتی به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و حرارت، ثبات ابعادی، انعطاف پذیری، قدرت بالا و سختی و غیره در بین بازار صنایع پایین دست پتروشیمی در صنعت ساختمان رشد داشته است. 
بر اساس این گزارش انتظار می رود که در 5 سال آینده بیشترین میزان تقاضا و بازار رو به رشد برای کامپوزیت های ساختمانی در شمال امریکا باشد. عواملی که به رشد محصولات مختلف پایین دست پتروشیمی از جمله کامپوزیت ها کمک می کنند شامل گسترش شهرنشینی، افزایش صنعتی شدن سبک زندگی مردم همراه با طول عمر بالا و نگهداری پایین این محصولات است. بنابراین، انتظار می رود که میزان تقاضا برای محصولات صنایع پایین دست پتروشیمی از جمله رزین ها و پلیمرها در حال رشد بوده و کامپوزیت ها در آینده گردانندگان اصلی بازارهای صنایع مختلف وابسته به آن در دنیا باشند.
بر اساس گزارش منتشر شده از لوسینتل، بازار ساخت و ساز در اروپا نیز متاثر از کامپوزیت های ساختمانی قرار گرفته است و انتظار می رود تا سال 2020 میزان استفاده از کامپوزیت های ساختمانی در کشورهای اروپایی نیز تا 5 درصد رشد داشته باشد. 
تحلیل گران بازار صنایع اروپا اعلام کرده اند که در حال حاضر، بسیاری از پروژه های ساختمانی مسکونی، غیر مسکونی و عمرانی در اروپا به بازار کامپوزیت های ساختمانی و محصولات مختلف مشابه وابسته است و صنایع پایین دست پتروشیمی در حال شکل دهی بازار ساخت و ساز در اروپا هستند.
با بررسی میزان تقاضا برای کامپوزیت ها، پس از بهبود شرایط اقتصادی در منطقه یورو، تاثیر مستقیم صنایع پایین دست پتروشیمی در پویایی صنعت این منطقه قابل ارزیابی و ملموس است و این پویایی شامل انتقال سرمایه گذاری های بین المللی به منطقه و افزایش علاقمندی سرمایه گذاران بخش خصوصی به ایجاد شرکت با سهام خصوصی در صنعت ساخت و ساز است. 
بازار مواد کامپوزیت در صنعت ساخت و ساز آمریکای شمالی با توجه به عبور از شرایط رکود اقتصادی سال های 2009 و 2010 شاهد رشد قوی در سال 2012 و روند صعودی در بخش های کلیدی بازار بوده است. پیش بینی می شود که این بازار به رشد خود شتاب داده و تا سال 2018 در امریکا با سرعت بیشتری یعنی با درآمدی در حدود 1534 میلیون دلار در سال جایگاه خود را در صنایع مرتبط مستحکم تر کند. 
صنعت ساختمانی از نظر حمل و نقل محصول به امریکا یکی از بزرگترین بخش هایی است که در انحصار صنعت کامپوزیت آسیا است. محصولات مختلف ساختمانی مانند درها، پنجره ها، میلگرد، قطب ابزار، شاتر ستون، گریتینگ، برج خنک کننده، وان حمام، استخر شنا، برنامه های کاربردی معماری، پانل FRP از کامپوزیت ها تولید می شود که مواد اولیه آن یعنی کامپوزیت هایPVC و محصولات مرتبط دیگر از صنایع پایین دست پتروشیمی آسیا تامین می شود. با این وجود تحلیل گران بازار آینده رو به رشدی برای این صنعت پیش بینی می کنند و رشد بیش از 10 درصد در پنج سال آینده برای بازار تولیدات کامپوزیت آسیا در جهان قابل تصور است و صنایع مختلفی بصورت مستقیم و غیر مستقیم به بازار کامپوزیت های ساختمانی وابسته خواهند بود.

 

منبع: نیپنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا