اخبار

رشد بازار رزین‌های اپوکسی در سراسر دنیا

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، طبق گزارش منتشر شده توسط Grand view research بازار جهانی رزین‌های اپوکسی تا سال 2024 به 14/26 هزار میلیون دلار خواهد رسید. انتظار می‌رود رشد مصرف این ماده توسط صنایعی همچون خودروسازی، فضایی، حمل و نقل، چند سازه‌ها، پوشش‌های تزئینی، ساخت و ساز، صنعتی، پوشش‌های دریایی و الکتریکی و الکترونیکی به خصوص در کشورهای آسیا اقیانوسیه باشد. رزین اپوکسی به دلیل خواص بسیار خوب در برابر سایر مواد گرمانرم بیشترین ترجیح مصرف را دارا خواهد بود.

حجم تولید گسترده‌ی اپی کلروهیدرین و بیس فنل A در چین، خاطر تولیدکنندگان رزین اپوکسی را از بابت تامین مواد خام آسوده می‌کند. اگرچه گاهی افتاخیز قیمتی این مواد خام، سودآوری رزین اپوکسی را دستخوش تغییر می‌کند. شهرت رزین‌های جایگزین نظیر پلی آمید، PET، رزین پلی استر غیر اشباع و … ممکن است اندکی بازار رزین اپوکسی را تحت تاثیر قرار دهد.

کشورهای آسیا اقیانوسیه به دلیل رشد مصرف رنگ و پوشش بیشترین سهم در مصرف این مواد را دارا خواهند بود. بازی کنندگان اصلی در بازار این ماده شرکت‌هایی همچون Huntsman Corporation، Olin، BASF SE و … بوده که نقش بسزایی در زنجیره‌ی اصلی تامین این محصول دارند. این شرکت‌ها تولیدات خود را برای ساخت محصولاتی همچون چسب‌ها، پوشش‌ها و چند سازه‌ها به مصرف می‌رسانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا