اخبار

رشته‌هایی با عملکرد بالا برای کاربردهای ذوبی در چاپ سه بعدی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، مجموعه‌ی جدیدی از گونه‌های رشته‌ای (Filament grades) مخصوص کاربردهای ذوبی اخیرا توسط شرکت SABIC معرفی شده است. تولید این ماده‌ی جدید در واقع پاسخی به نیاز بازار در رابطه با این رشته‌ها می‌باشد. این رشته‌ها می‌توانند در کاربردهای چاپ سه بعدی به وفور مورد استفاده قرار گیرند. 
رشته‌های جدید تولیدی شرکت SABIC برای استفاده در چاپگرهای Stratasys® Fortus نیز طراحی شده‌اند. در تولید این رشته‌ها از رزین‌های پایه‌ی پلی اتر ایمید با نام تجاری ™ULTEM، اکریلونیتریل بوتادی‌ان استایرن با نام تجاری  ™CYCOLAC و پلی کربنات با نام تجاری ™LEXAN استفاده شده است. ترکیبات موجود در این رشته‌ها با ترکیبات گونه‌های قالب گیری تزریقی آن‌ها یکسان می‌باشد. 
نمونه‌های ABS و PC برای تولید نمونه‌های اولیه، ثانویه و محصولات نهایی مناسب خواهند بود. این درحالی است که نمونه‌های ULTEM در کاربردهایی قابل استفاده خواهند بود که تحمل دمایی زیاد، استحکام بالا، اشتعال پذیری اندک و غیر سمی بودن مورد نیاز باشد. توضیحات جزئی تر در مورد هریک ازین محصولات اینگونه عنوان شده است:
رشته‌ی ULTEM™ AM9085F ماده‌ای با عملکرد بالا بوده که توسط رزین ULTEM™ 9085 ساخته شده است. این ماده که تحمل دمایی و استحکم مکانیکی بسیار زیادی دارد با قطرهای 5/1 تا 3 میلی متر قابل خریداری می‌باشد. این محصول به صورت طبیعی و بی رنگ و همچنین در رنگ مشکی موجود است. این محصول نیازهای مبنی بر  FAR 25.853 و OSU 65/65 را مرتفع می‌سازد.
رشته‌ی  CYCOLAC™ AMMG94F در واقع محصولی کاربرد عمومی محسوب شده که از رزین CYCOLAC™ MG94 ساخته می‌شود. قطر این رشته 3 میلی متر بوده و نیازهای مبنی بر UL94 HB را مرتفع می‌سازد. این ماده در رنگ‌های مشکی، سفید و بی رنگ (طبیعی) موجود است.
رشته‌ی  LEXAN™ AM1110F که از رزین LEXAN™ HF1110 ساخته می‌شود یک محصول کاربرد عمومی محسوب می‌شود. این رشته سفید بوده، قطر 3 میلی متر دارد و نیازهای UL94 V-2 را مرتفع می‌سازد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا