اخبار

راه حل جدید مخصوص ذخیره‌ی انرژی با تلفیق پلیمر و نانو ورق

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد, یک چندسازه‌ی جدید و سبک تازه ساخته شده که در قطعات الکتریکی و الکترونیکی و هوافضا قابلیت ذخیره‌ی انرژی را دارد به صورت تجربی نشان داد که در دمای عملکردی قادر به ذخیره‌ی انرژی خواهد بود. 

طبق گزارش یک تیم تحقیقاتی از Penn State میزان ذخیره‌ی انرژی این ماده بسیار بیشتر از بسپارهای تجاری موجود بوده است. این محصولی که ماده‌ی اصلی آن از بسپار تشکیل شده است با روش‌های معمول موجود در صنعت قابل تولید شدن خواهد بود.

طبق گفته‌ی Qing Wang، پروفسور مهندسی مواد در Penn State : “این محصول برای اولین بار جهت استفاده در خازن‌ها تولید شده و بخشی از فعالیت‌های ما در مورد دی الکتریک‌های دما بالا می‌باشد. قبل از این کار ما چندسازه‌ای ساختیم که از نانوورق‌های بورون نیترید و بسپارهای دی الکتریک ساخته شده بود. با وجود عملکرد مناسب، شرایط برای گسترش تولید این محصول در مقیاس صنعتی وجود نداشت.”

با این وجود یک دانشجوی پسا دکتری در دانشگاه California که اکنون یک مهندس در شرکت Dow chemical می‌باشد، روشی را ایجاد کرده است که با استفاده از آن می‌توان از رسوب بخار مواد شیمیایی استفاده کرده و چندلایه‌هایی را نیز بسازد. این چند لایه‌ها فیلم‌های نانوبلور 8 وجهی بورون نیترید بوده است. قابلیت انتقال این فیلم‌ها به هردو وجه فیلم‌های پلی اتر ایمید وجود دارد. این فیلم‌ها پس از اعمال فشار با ایجاد یک ساختار ساندویچی، سه لایه ای می‌شوند. اما در یکی از نتیجه گیری‌ها با وجود تنها اعمال فشار بدون هیچگونه فرآیند شیمیایی، فیلم‌های قوی مخصوص استفاده در صنعت تولید شد.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا