اقتصاد و مدیریت

راه‌حل‌هایی برای مدیریت بی انگیزگی در محل کار

بسپار می نویسد، بسیاری از افراد در روزهایی که احساس خوبی دارند و همه چیز بر وفق مرادشان است‌‌، عملکرد و کارکرد درخشانی از خود ارائه می‌دهند‌، ‌اما اینکه بتوانیم در روزهای سخت و پر از ناملایمات هم مولد و پر بازده باشیم‌، ‌چیزی است که باید آن را آموخت. این کار می‌تواند گاه بسیار سخت باشد؛ به ویژه پس از وقوع اشتباهات.

به‌طور کلی‌، یک قانون وجود دارد که باید همیشه آن را مورد توجه قرار دهید: «به سختی می‌توان در روزهای سخت و بدون انگیزه به اندازه روزهای خوش و باانگیزه‌، ‌مولد و مفید کار کرد. با پذیرش این قانون باید تلاش چند برابری برای کار کردن در شرایط سخت مبذول داشت.» اگر شما این قانون را به ویژه در شرایط سخت به یاد داشته باشید‌، ‌آن گاه قادر خواهید بود با کمترین انگیزه ‌بهترین عملکرد را ارائه دهید. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که روزی را به کندی و بی‌حالی آغاز کرده باشید‌، اما با ایجاد هیجان و انگیزش مضاعف‌، آن روز را به بهترین نحو به پایان رسانده‌اید. آنچه در این میان به شما کمک می‌کند‌، انگیزه درونی‌تان است که توانایی‌های شما را به حداکثر ممکن می‌رساند. فرقی نمی‌کند برای خودتان کار می‌کنید یا برای یک شرکت و سازمان. ‌در هر صورت روزهایی برای شما وجود دارند که طی آنها ‌پیچیدگی‌های بسیاری برای شما روی می‌دهد که فقط با مدیریت درست می‌توان آنها را پشت سر گذاشت.

برای بسیاری از ما ‌این خود اشتباهات هستند که موجب کاسته شدن از انگیزه‌هایمان شده و همه چیز را برای ما تیره و تار می‌سازند و با بیرون ریختن این اشتباهات از ذهن است که می‌توان بر سطح انگیزه‌ها افزود و شرایط را بهبود بخشید. گاهی اوقات خوب است که در اندیشه‌ها و تخیلات خود غرق شده و به افکار خود اجازه پرواز دهید. در بسیاری مواقع که انگیزه خود را از دست می‌دهید، با استفاده از این تکنیک می‌توانید روز بهتری داشته باشید. بعضی وقت‌ها‌، ‌حالت بی‌انگیزگی و رخوت آن چنان قوی است که با هیچ ترفندی نمی‌توان آن را انکار کرد، اما می‌توان آن را به نحو مطلوب مدیریت کرد. من خودم در چنین شرایطی‌ ‌سعی می‌کنم به ذهنخود استراحت مطلق دهم و فارغ از عقل سلیم و منطق‌گرایی‌، ‌به همه چیز نگاه کنم. بستن چشم‌ها‌، لم دادن به صندلی راحتی و یکخواب کوتاه می‌تواند چاره ساز باشد. در این روزها‌، ‌به افکار و احساسات خود اجازه دهید شما را به هر جا که می‌خواهد‌ ببرد. پس از چند دقیقه خواهید دید که از حجم حملات افکار و احساسات منفی کاسته خواهد شد و بی انگیزگی و رخوت جای خود را به آرامش و انرژی خواهد داد. پس از خروج انرژی های منفی خواهید توانست به زندگی روزمره خود بازگردید و با توان کافی، ‌کارهایتان را انجام دهید.

منبع:دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا