اخبار

دیروز و در کنفرانس بین‌المللی انرژی های تجدید پذیر چه گذشت؟

بسپار می نویسد، دومین کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر با هدف جذب سرمایه‌گذاری خارجی و بومی‌سازی فناوری‌های مرتبط  9  و 10 ام آبان ماه جاری برگزار شد.

مسلم موسوی، مدیر عامل انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر هدف از برگزاری این همایش را جذب سرمایه‌های خارجی دانست و گفت: تاکنون 4 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در این حوزه جذب شده است و در این همایش درصدد معرفی توانمندی‌های کشور در این حوزه هستیم.

وی، بررسی اثرات زیست محیطی انرژی‌های تجدید پذیر و بومی‌سازی تجهیزات مورد نیاز تولید انرژی‌های تجدیدپذیر را از دیگر اهداف این همایش نام برد.

موسوی با اشاره به اقدامات کشور در زمینه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر یادآور شد: صندوق اقلیم سبز (GCF) مبلغ 100 میلیارد دلار برای اجرای تعهدات اجلاس پاریس در نظر گرفته است که 40 درصد این مبلغ صرف انرژی‌های تجدیدپذیر و 60 درصد در بخش بهره‌وری انرژی استفاده خواهد شد.

وی بومی‌سازی تجهیزات و فناوری‌های حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر را از دیگر اقدامات کشور در این زمینه نام برد و اظهار کرد: در این راستا نیز شرکت‌های بخش خصوصی گام‌های موثری برداشته‌اند.

مدیرعامل انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر ادامه داد: بر این اساس در برگزاری این کنفرانس از نظرات سازمان‌ها و نهادهای مرتبط دولتی و خصوصی استفاده شد و با همکاری حامیانی چون سفارت کره در ایران، برخی از شرکت‌های داخلی و خارجی فعال در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر برگزار خواهد شد.

این کنفرانس را از 9 تا 11 آبان ماه در حال برگزاری خواهد بود و در آن به حوزه‌هایی چون انرژی باد، زیست توده، بازیافت، اتلاف حرارت و انرژی خورشیدی بحث و تبادل نظر خواهد شد.

موسوی با اشاره به حضور 60 مهمان از 16 کشورهای دنیا، خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاهی از دستاوردهای محققان در این حوزه از دیگر برنامه‌های این کنفرانس بشمار می‌رود.

 این کنفرانس در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار می شود.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا