اخبار

دکتر میرقاسم میرزاده، مدیرعامل شرکت ایران پاش: بزرگترین قایق پلیمری در جهان را ساخته ایم

بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، دکتر میرقاسم میرزاده، مدیرعامل شرکت ایران­ پاش، شرکت ایران­ پاش فعالیت خود را در سال 66 و در ارومیه آغاز کرد و اکنون حدود 650 نوع محصول در سبد کالایی خود دارد. این شرکت هر ماه دو یا سه نوع محصول جدید در سبد کالایی خود دارد چرا که عدم پیشرفت برای ما به معنای پسرفت است. به خود اجازه نمی­دهیم که یک ماه از سال را درجا بزنیم. تولیدکننده بزرگترین مخازن پلی­ اتیلن یکپارچه در جهان هستیم. این شرکت عضو انجمن جهانی به نام “روتاری مولدینگ” است که مرکز آن در نیویورک قرار دارد. نام این شرکت در سال 86 در کتاب رکورد‌های گینس نیز به ثبت رسیده ­است که تا به امروز توانسته ­ایم این رتبه را حفظ کنیم.  

همه ساله در کنفرانس­ های بین المللی شرکت می­کنیم و به عنوان شاگرد اول کنفرانس ها مطرح هستیم.

میرزایی در رابطه با قایق تمام پلی ­اتیلنی گفت:  این قایق (تندرو) بزرگ­ترین قایق یکپارچه پلی­ اتیلن در جهان به طول 8، عرض 2.5 و وزن یک تن است. این قایق با ابعداد کوچکتر در آمریکا ( طول 7 و عرض 2 متر) تولید می­شود که کارایی آن نسبت به قایق تولیدی ما بسیار کم­تر است. این قایق برای کاربرد­های نظامی، شیلات، تفریحی و مسافری … مورد استفاده قرار می­گیرد. کابین­دار این قایق­ها را نیز تولید می­کنیم و  دارای 3  مدل هستند.

همچین قایق جدیدی به نام کاتاماران به طول 8 و عرض 2.5 تولیدکرده­ ایم. قسمت زیرین قایق (دارای گودی) کاتاماران با دیگر قایق­ ها متفاوت است و بر خلاف دیگر قایق­ ها دارای سرعت کم و مقاومت بیشتری است. این قایق نیز به صوررت ترن آبی قابل استفاده ­است. امکان اتصال 6 قایق و هدایت آن با یک قایق امکان­پذیر است.

معمولا قایق­ های مسافری بزرگ طرح کاتاماران را دارند. حدود دو سال که این قایق را به بازار ارایه می­کنیم.

 

میرزایی از دلایل انتخاب پلی ­اتیلن برای تولید این محصول می­گوید: بدین منظور بر روی قایق­های پلی­ اتیلن تمرکز کردیم که وزن مخصوص پلی­ اتیلن سبک­تر از آب است. اگر مشکلی برای قایق پیش آید، سرنشینان قایق به سادگی غرق نمی­شوند. این ایده و سرمایه ­گذاری را صرفا جهت حفظ جان فرزندان و هموطنانمان انجام داده­ ایم و از کسی کمک مالی و فنی نخواستیم. تمامی دستگاه ­ها، قالب­ها امکانات فنی و… متعلق به شرکت ایران­ پاش است. مواد اولیه آن هم از پتروشیمی تبریز تامین می­شود.

از سال 66 که اقدام به تولید کردیم، یکی از عوامل موفقیت ما حضور و بازدید از نمایشگاه­ها بوده­است. به تمامی عزیزانی که علاقه­مند به پیشرفت هستند، توصیه می­کنم در نمایشگاه غرفه­ دار باشند یا اگر محصولی برای ارایه ندارند از نوآوری و ابتکارات روز دنیا در نمایشگاه ها بازدید کنند.

همیشه در نمایشگاه های داخلی شرکت می­کنیم. هفته گذشته همزمان در 3 نمایشگاه لوازم دریایی کیش، نمایشگاه آب و فاضلاب اصفهان و علم و فناوری تهران شرکت کردیم.

واقعا باید بگویم که برای برگزاری نمایشگاه علم وفناوری بسیار زحمت کشیدند. غرفه­ ها و تمامی امکانات را رایگان در احتیار کارآفرینان و مبتکرین قرار دادند. هیچ کدام از نمایشگاه­ ها تا کنون اینگونه از شرکت­ها حمایت نکردند.

وی در ادامه گفت: به 34 کشور صادرات داریم. چینی­ ها را باید تحسین کرد برای خرید یک محصول کاشناسان آنها حدود 20 بار محصول را ارزیابی کردند! برای خرید مخزن 45هزار، آن را پر از آب کردند تا از آن اطمینان حاصل کنند. اما متاسفانه برای ما ایرانی­ها فقط قیمت مهم است و نه کیفیت. جای تعجب نیست که محصولات درجه سه چینی بازار ایران را اشغال کرده­اند.

وی از دیگر محصولات این شرکت می­گوید: انواع مخازن عمودی،افقی، معکبی، وان­های پرورش ماهی، اسکله­های شناور، قفس­های پرورش ماهی در آب­های آزاد، مجموعه بازی کودکان در پارک­ها، سرسره­ های آبی که از جنس پلیمر هستند در سبد کلایی ایران پاش موجود است.  

محصولات ما دارای دوسال گارانتی و تحت بیمه ایران هستند. حتی رنگ محصولات را ضمانت می­کنیم. در صورتی که محصولات دیگر کشورها مانند چین و ترکیه که به کشور وارد می شود علاوه بر اینکه غیر استاندارد است، پس گذشت 5-6 ماه رنگ آن­ها از بین می­­رود. محصول به وزارت راه نیوجرسی داده­ایم 15 سال است که رنگ نارنجی آن ثابت مانده­است.

 


(ادامه دارد…) 



متن کامل این مصاحبه را در شماره 184ام  ماهنامه  بسپار که در دی ماه منتشر شده است بخوانید. 





در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد .تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا