اخبار

دو خبر از پتروشیمی مارون: عرضه پلی اتیلن گرید لوله/ کاتالیست های ایرانی در راه مارون

بسپار می نویسد،  پتروشیمی مارون با هدف استفاده از کاتالیست های ایرانی در واحد اتیلن گلایکول با یک شرکت داخلی تفاهمنامه امضا کرد. همچنین از این پس این واحد پتروشیمی پلی اتیلن سنگین گرید لوله را عرضه خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن ، با پیگیری های پیاپی مهندس محسن جمالیان  وهمچنین با حسن توجه مدیریت و کارکنان پتروشیمی مارون ،این واحد پتروشیمی از امروز دوشنبه مورخ 18/2/96 با عرضه 3300 تن پلی اتیلن P100 به صورت سلف و سررسید تحویل 15 روزه به جمع تامین کنندگان پلی اتیلن سنگین گرید لوله پیوست .

پیش از این در اولین جلسه کمیته بررسی تامین نیازصنایع تکمیلی که مورخ 22/12/95 برگزارشد،حضور پتروشیمی مارون دراین جرگه خبرداده شده بود. 

گفتنی است که این امر تاحدود زیادی موجب بازگشت آرامش به بازار لوله واتصالات پلی اتیلن خواهد شد و این خبر را می توان خبری خوش برای فعالان صنعت لوله و اتصالات پلی اتیلن قلمداد کرد.


از سویی به گزارش نیپنا، تفاهم نامه همکاری  میان پتروشیمی مارون و شرکت اکسیر نوین فرایند آسیا (اسپک) برای تجاری سازی کاتالیست اتیلن اکسید امروز در حاشیه دومین روز از بیست و دومین نمایشگاه نفت، گاز پالایش و پتروشیمی با حضور مرضیه شاهدایی مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در غرفه شرکت پتروشیمی مارون امضا شد.

رحیم شریف موسوی مدیر عامل پتروشیمی مارون در رابطه با این تفاهم نامه اظهارکرد: نیاز زیادی به کاتالیست نقره واحد اتیلن گلایکول در صنعت وجود دارد و در شرایط تحریم این کاتالیست از چین وارد می کردیم که کیفیت پایینی داشت و امیدواریم به کمک توانمندی های داخلی این کاتالیست ساخته شود و در زمینه کاتالیست نقره به خودکفایی برسیم. 

وی افزود: برای تهیه کاتالیست در سال 96 سرمایه ای به ارزش 26 میلیون دلار تخصیص داده شده است و با توجه به این که220 تن حجم کاتالیست های مورد نیاز پتروشیمی مارون است امید است در سال اقتصاد مقاومتی،اشتغال و تولید موفق به تولید این کاتالیست در این واحد صنعتی باشیم و خرید های خارجی این کالا در کشور متوقف شود.


[EasyDNNnewsLink|141]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا