اخبار

دفتر تجاری استرالیا در تهران بازگشایی می‌شود

بسپار می نویسد، دولت فدرال استرالیا اعلام کرده که پیش از سفر استیو کیوبو، وزیر تجارت این کشور به تهران، دفتر تجاری استرالیا در تهران بازگشایی می‌شود.

به گزارش مهر به نقل از ای بی سی نیوز استرالیا، یک هیئت اقتصادی به رهبری کیوبو در هفته جاری به تهران سفر می‌کند و انتظار می‌رود بحث بازسازی روابط تجاری استرالیا و ایران را پس از وقفه‌ای طولانی دوباره از سر بگیرند.

کیوبو در این‌باره گفته است: ایران فرصت‌های اقتصادی قابل‌توجهی را برای استرالیا ارائه داده است. وی افزوده است: با کاهش تحریم‌های اقتصادی ایران، فرصت‌های تجاری قابل‌توجهی در این کشور به وجود آمده است. فرصت‌های زیادی در حوزه‌های تجارت محصولات کشاورزی و مواد غذایی گرفته تا آموزش‌وپرورش آموزش نیروهای متخصص و مدیریت آب در ایران وجود دارد. البته این نکته نیز باید در نظر گرفته شود که استرالیا نیز سابقه‌ای قوی و قدرتمند درزمینهٔ منابع و انرژی و تجارت در این زمینه با تهران دارد و این مسئله در روابط با تهران مدنظر قرار می‌گیرد.

این شبکه تلویزیونی در گزارش خود عنوان کرده است: برداشته شدن تحریم‌ها در ایران باعث شد که میلیاردها دلار از دارایی‌های فریز شده ایران در خارج از این کشور، به تهران بازگردد و شرکت‌هایی که از انجام دادن کسب‌وکار با ایران منع شده بودند دوباره فرصت و توان معامله با تهران را پیداکرده‌اند.

وزیر تجارت استرالیا با اشاره به اجرایی شدن برجام بیان کرده است: تهران در مسیر درستی گام برداشته است و به نظر می‌رسد برنامه جامع اقدام مشترک در حال حاضر در حال نتیجه دادن در اقتصاد ایران است.

وی افزوده است: در همین راستا ما کاهش تحریم‌ها را مشاهده کرده‌ایم و به همین دلیل هم‌اکنون استرالیا و دیگر کشورهای جهان به دنبال فرصت‌های اقتصادی در بازار ۸۰ میلیونی ایران هستند.

کیوبو همچنین بیان کرد که مسئله پناه‌جویان ایرانی در استرالیا نیز از دیگر مسائلی است که در سفر او به تهران موردبررسی قرار می‌گیرد. وی بیان کرد: موضع استرالیا در رابطه با بازگرداندن پناه‌جویان ایرانی که درخواستشان رد شده،  روشن و سازگار با مواضع ایران است.

کیوبو گفت: این گزینه مدنظر ما است که آن دسته از ایرانیانی که مشمول قوانین پناهندگی در استرالیا نیستند به این کشور بازگردانده شوند چراکه آن‌ها شهروندان ایران هستند و دولت ایران نیز با این مسئله موافقت کرده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا