اخبار

در چالش نوآوری و فناوری نانو شرکت کنید

بسپار می نویسد، افزایش زمان ماندگاری محصولات کشاورزی به عنوان دومین چالش نوآوری در فناوری نانو برگزار می‌شود.علاقمندان تا بیستم دی‌ماه فرصت دارند طرح‌های خود را در وب‌سایت nanochallenge.ir ثبت نمایند.
چالش‌های فناوری و نوآوری نانو، یکی از برنامه ‏های مهم ستاد ویژه توسعه فناوری نانو است که می‌کوشد مشکلات و نیازمندی‌های فناورانه بنگاه‌های صنعتی کشور را از طریق جلب مشارکت پژوهشگران و فناوران از سراسر کشور برطرف نماید. در نخستین چالش نوآوری که نیمه اول سال جاری با عنوان «تولید نانوالیاف با سرعت بالا» برگزار شد، از مجموع 30 طرح دریافتی در مرحله اول، 5 طرح ضمن دریافت جوایز و امکانات آزمایشگاهی به مرحله دوم راه یافتند و در مرحله دوم نیز 3 نمونه آزمایشگاهی برتر برای دریافت حمایت‌ها و تسهیلات تجاری‌سازی نامزد شدند. همچنین به نمونه آزمایشگاهی برتر مرحله دوم 100 میلیون ریال جایزه نقدی اعطا شد.
به اعلام دبیرخانه چالش‌های فناوری و نوآوری نانو، امروز فراخوان دومین چالش نوآوری با عنوان «افزایش زمان ماندگاری محصولات کشاورزی» منتشر شد که هدف آن، توسعه راهکارهایی برای بهبود کیفیت بسته‌بندی محصولات کشاورزی است. این چالش که با همکاری کارگروه صنعت و بازار ستاد نانو، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان نظام مهندسی،‌کشاورزی و منابع طبیعی برگزار می‌شود، می‌کوشد با توسعه راه‌حل‌های فناورانه مناسب از ضایعات چشمگیر محصولات کشاورزی در کشور بکاهد و از طریق افزایش فروش محصولات کشاورزی در بازارهای داخلی و صادراتی، به رقابت‌پذیری این صنعت کمک کند.
همچنین به اعلام دبیرخانه چالش‌های فناوری و نوآوری نانو، این چالش در دو مرحله برگزار می‌شود و علاقمندان تا بیستم دی‌ماه فرصت دارند طرح‌های خود را در چارچوبی که از پیش تعیین شده است، در وب‌سایت چالش (به نشانی nanochallenge.ir) ثبت نمایند. شرکت در این چالش برای کلیه دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، شرکت‏ها (اعم از دانش‌بنیان و غیر آن) و سایر فناوران و پژوهشگران مستقل آزاد است.
‏شایان یادآوری است طرح‏های برگزیده مرحله اول این چالش علاوه بر دریافت امکانات آزمایشگاهی مورد نیاز برای ساخت نمونه آزمایشگاهی، جایزه نقدی 20 میلیون ریالی دریافت خواهند نمود. به طرح برگزیده مرحله دوم نیز علاوه بر جایزه نقدی 100 میلیون ریالی، تسهیلات و سایر حمایت‌های تجاری‏سازی تعلق خواهد گرفت.
علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جزئیات چالش (نحوه ثبت نام، شرایط ارسال طرح‌ها، جوایز و …) به وب‌سایت چالش (به نشانی nanochallenge.ir) مراجعه نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا