اخبار

در پی سه مورد آتش سوزی در کمتر از یک ماه/ شاهدایی پتروشیمی هایی را که HSE را رعایت نمی کنند به قطع خوراک تهدید کرد

بسپار می نویسد، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از برخورد قاطع و قانونی با پتروشیمی هایی که قوانین و دستور العمل های HSE را رعایت نمی کنند، خبر داد.

به گزارش نیپنا، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شرکت های بخش خصوصی که الزام ها، قوانین و دستورالعمل های ایمنی را رعایت نکنند، با برخورد قاطع وزارت نفت از جمله قطع خوراک مواجه خواهند شد.

مهندس مرضیه شاهدایی افزود: براساس دستور و ابلاغیه وزیرنفت، تمامی هلدینگ ها و مجتمع های پتروشیمی باید بطور کامل اصول HSE را رعایت کنند و با شرکت های متخلف برخورد های لازم انجام می شود.

وی با بیان این که براساس ابلاغیه مورد اشاره، شرکت ملی صنایع پتروشیمی مسئول پایش و نظارت مستمر شرکت های پتروشیمی است، گفت: به دنبال این مسئولیت با همکاری دولت و مجلس به دنبال آن هستیم تا نقش رگولاتوری شرکت ملی صنایع پتروشیمی را نهایی کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، ادامه داد: نمایندگان حامی صنعت پتروشیمی آمادگی خود را برای همکاری در راه تدوین و تصویب آئین نامه ها و ماده واحده های لازم اعلام کرده اند و با همکاری دولت امید است روند نهادینه شدن تصویب رگولاتوری برای ایفای نقش حاکمیت شتاب گیرد.

 شاهدایی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل هایی که به تازگی به طرح ها و مجتمع ها ابلاغ شده است، باید شرکت ها مواردی از جمله نیاز به خرید تجهیزات جدید، کنترل آب واحد های آتش نشانی و نیز فوم مورد نیاز را بطور دقیق و جدی مورد بازبینی قرار دهند و از سوی دیگر مناطق پرخطر در محدوده فعایت های خود را به طور دائم پایش کنند.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: در بلند مدت نیز به دنبال ممیزی طرح ها و مجتمع های پتروشیمی در بخش HSE هستیم و با همکاری مشاوران به دنبال آن هستیم تا رعایت اصول و الزام های ایمنی محیط زیست و آتش نشانی بطور کامل درشرکت های پتروشیمی محقق شود.

وی  افزود: تجربه به دست آمده در حادثه پتروشیمی بوعلی و نیز بیستون  به سایر مجتمع ها اعلام می شود تا سایر شرکت ها موارد ایمنی را رعایت کرده و پیشگیری های لازم را معمول کنند.

 شاهدایی درباره حادثه آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی بیستون اظهار کرد: علت دقیق حادثه در دست بررسی است، اما یکی از احتمال های بروز این رخداد، تجمع گاز در مخزن بوده است که سبب شد فشار گاز بالارفته و پس از ترکیب با اکسیژن آتش سوزی به وجود آید وعامل به وجود آمدن جرقه توسط همکاران در حال بررسی نهایی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا