اخبار

در همدان تولید شد: آسفالت اصلاح شده با پودرلاستیک و پلیمر

بسپار می نویسد، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر همدان از تولید و اجرای آسفالت اصلاح شده با پودر لاستیک و پلیمر  برای نخستین بار توسط سازمان عمران شهرداری همدان خبر داد.


  حمید رضا طبی مسرور با اعلام این خبر افزود: این نوع آسفالت دارای ویژگی های بسیاری است که می توان به انعطاف پذیر بودن زیر بارهای ترافیکی، کاهش تشکیل یخ در لایه آسفالتی و کاهش ترک خوردگی های انقباضی آن اشاره کرد.

طبی مسرور اضافه کرد: با توجه به نو بودن تفکر، تولید این محصول در سطح وسیعی می تواند برای سایر شهرهای کشور نیز قابل استفاده باشد.

وی با بیان اینکه سالانه بخش عمده ای از بودجه عمرانی شهرداریها صرف هزنیه اصلاح آسفالت معابر می شود، گفت: این اسفالت در طولانی مدت صرفه جویی کلانی در هزینه ها خواهد شد.

وی اضافه کرد: آسفالت معابر یکی از مشکلات اساسی در بیشتر شهرها است و سالانه هزینه های میلیاردی را به شهروندان و شهرداری تحمیل می کند که با توجه به صرف هزینه های زیاد همچنان معابر شهری از آسفالت مطلوبی برخوردار نیست.

طبی مسرور افزود: مشکل آسفالت در شهرها به دو بخش تولید و اجرا تقسیم می شود که مدیریت یکپارچه در این بخش را مورد تاکید دارد.

رئیس کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان در خصوص کیفیت تولید و اجرا ی آسفالت معابر افزود:  با نظارت تخصصی و صحیح می توان تا حدودی مشکلات مربوط به این دو بخش را کاهش داد.

وی گفت: در زمینه شرایط اقلیمی با توجه به سردسیر بودن منطقه تخریب هایی مانند ترک خوردگی های انقباضی بوجود می آید که برای حل این مشکل باید از آسفالت های پلیمری استفاده کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا