اخبار

در نمایشگاه K با چه نوآوری هایی در ماشین آلات قالب گیری تزریقی و اکستروژن مواجه می شوید؟/ در این مقاله می خوانید

بسپار می نویسد، حامیان و برگزارکنندگان همایش K2016 در راستای بهبود ارتباط صنعت و رسانه، تصمیم گرفتند تا پیش از برگزاری همایش، نشست و هم­ اندیشی با حضور خبرنگاران رسانه­ ها و همچنین شرکت­های بزرگ حاضر در نمایشگاه K2016 ترتیب دهند. هدف از برگزاری این نشست، امکان ایجاد ارتباط بیشتر و موثر میان صنعتگران و رسانه ­هاست. از سوی دیگر در این راستا فرصتی برای صنعتگران مهیا شده تا از تازه­ ترین دستاوردهای خود پرده­ برداری کنند و بدین ترتیب پیش ­زمینه­ ای از حوزه فعالیت خود در نمایشگاه K2016 را ارائه نمایند. در این نوشتار به برخی از پیشرفت­ های حاصل در حوزه صنایع قالب­گیری تزریقی، رانشگری و بازیافت پرداخته خواهد شد.

 

ماشین­ آلات اکستروژن

گروه Reifenhauser، برای نخستین بار از سامانه ­های مافوق کشش خود، در نمایشگاه K2013 پرده برداشت که البته نمونه ­های فعلی پیشرفت قابل توجهی نسبت به سامانه ­های پیشین داشته ­اند. استفاده از سامانه­ های مافوق کشش امکان تولید فیلم­ هایی با 30% ضخامت کمتر، نسبت به نمونه­ های مشابه تولید شده با سامانه­ های کشش معمولی و متداول را فراهم می­سازد. از سوی دیگر استفاده از این سامانه ­ها منجر به کاهش مصرف انرژی، حین فرآیند تولید محصول می­شود که از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است. از دیگر نوآوری­ های گروه صنعتی Reifenhauser، معرفی نسل جدید سر دای، برای خطوط تولید فیلم ­های بادی است. این سامانه ترکیبی از مزایای طراحی­ مندرل حلزونی (Spiral) و طراحی دای برهم­چین (stack) است.

نسل جدید اکسترودرهای تک ماردان شرکت battenfeld- cincinnati نیز در نمایشگاه K2016 نشان داده خواهد شد. در مدل جدید، سیلندر رانشگر، مجهز به شیارهای داخلی بوده و طراحی مطابق با قوانین مدل مذاب پراکنشی (dispersive) صورت گرفته است. ناحیه خوراک نیز طراحی و هندسه ­ای جدید و منحصر به فرد، حاوی شیارهای عمودی برای افزایش میزان خوراک­گیری، دارد. از مزایای این سامانه، افزایش ظرفیت خوراک­گیری و مذاب، کاهش فشار محوری و در نهایت افزایش میزان برونداد است. سری جدید SOIEX NG، در چهار اندازه مختلف، 60، 75، 90و 120 میلی­متر، آماده فروش و عرضه به بازار است. با توجه به طراحی ­های صورت گرفته در مدل جدید و مزایای یاد شده میزان برونداد سری جدید، حدود 25% بیشتر از سری SOIEX پیشین است.

 

ماشین ­آلات قالب­گیری تزریقی

در حوزه توسعه ماشین­های قالب­گیری تزریقی نیز شرکت Haitian، جدیدترین سامانه قالب­گیری تزریقی خود را با ویژگی­هایی همچون: کنترل و کاهش زمان قالب­گیری و بهینه­ سازی ویژگی ­های واحد گیره (Clamping)، در K2016 به نمایش خواهد گذاشت.

به نقل از Renaudeau، مدیر شرکت سامانه ­های خودکار و هوشمند رباتیک Sepro، این شرکت نزدیک به 26 سامانه هوشمند و خودکار خود را برای نخستین بار در K2016 به عرصه نمایش خواهد گذاشت که از این میان 19 سامانه مربوط به تجهیزات جانبی ماشین­های قالب­گیری تزریقی است. شرکت Sepro با گردش مالی حدود 100 میلیون یورو در سال 2016، به عنوان بزرگ­ترین شرکت فعال در حوزه ساخت سامانه­های هوشمند و خودکار وابسته به صنعت ماشین ­آلات قالب­گیری تزریق معرفی می­شود. مدل Sepro 7x-100XL بزرگ­ترین سامانه خودکار این شرکت و احتمالا نمایشگاه K2016 خواهد بود. 


صنعت بازیافت

شرکت Erema بر آن است تا در K2016 به اهمیت روزافزون صنعت بازیافت پلاستیک­ توجه داشته و شکوفایی این حوزه را در گرو پیشرفت فناوری و ماشین­ آلات این بخش توضیح دهد. 


(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را می توانید در شماره 167ام ماهنامه بسپار/مردادماه 1395 بخوانید. 

(برای دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک مجله می توانید به صورت آنلاین از طریق بخش اشتراک مجلات www.polymervapooshesh.ir و یا شماره 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد اقدام نمایید.)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا