اخبار

در نمایشگاه ChinaCoat 2019 چه گذشت؟

بسپار/ ایران پلیمر بیست و چهارمین نمایشگاه بین ­المللی پوشش­ها، جوهرهای چاپ و چسب­ در کشور چین تحت عنوان CHINACOAT2019 در تاریخ 18 تا 20 نوامبر در شهر شانگهای برگزار شد. این رویداد در هشت سالن ( E2-E7 و W1-W3)  در متراژی به مساحت 97000 متر مربع برپا بود. بیش از 1230 بازدید کننده از 32 کشور جهان به منظور ارائه تولیدات و بهره­ مندی از سرویس­های موجود در نمایشگاه شرکت کردند. نمایشگاه به پنج بخش عمده تقسیم می­شود که به ترتیب شامل فناوری  پوشرنگ­های پودری، محصولات تابش­پز، ابزارآلات و ماشین­های صنعتی مورد استفاده در صنعت رنگ و پوشش و مواد اولیه می­ باشد.   

نسبت به نمایشگاه سال گذشته که در شهر گوانگژو برگزار گردید، بخش محصولات مرتبط با فناوری­های پوشش­های تابش­پز به صورت قابل توجهی گسترش یافته بود که در نتیجه افزایش برنامه و نوآوری در این قسمت بود. مسئولان برگزارکننده انتظار داشتند که با توجه به قوانین سختگیرانه زیست محیطی در کشور چین و سایر نقاط دنیا، محصولات سازگار با محیط­زیست بخش اعظمی از نمایشگاه را به خود اختصاص دهند. تقاضا برای محصولات با کارایی خاص مانند رزین­های آب­پایه و ذرات تیتانیوم دی­ اکسید با کیفیت موجب می­گردد که تلاش برای دستیابی به محصول مطلوب و پایدار، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. نمایشگاه CHINACOAT یک مکان استراتژیک برای ارائه فناوری و نوآوری­های جدید در صنعت پوشش بوده و موجب شده است که رهبران بازارهای جهانی در این رویداد حضور به هم رسانند.

در سالیان اخیر، روند جهانی در حوزه پوشش­ها به دو بخش عمده پوشش­های چندمنظوره با کارایی بالا و مواد سازگار با محیط­زیست تقسیم می­شوند. دو نیروی محرکه این فناوری­ها شامل شناخت ارزش­های اقتصادی و مزایای فنی و همچنین تمایل جهانی برای محصولات ایمن­تر و سازگار با محیط­زیست است. نتیجه چنین فعالیت­هایی تولید مواد پوششی با کارایی و ارزش بالا است.

 

برنامه ­های فنی و همایش ­های CHINACOAT2019

این رویداد شامل برنامه ­های جانبی از قبیل سمینار، همایش­های صنعتی و کارگاه­های آموزشی می­باشد. به­ علاوه، CHINACOAT2019 به­عنوان یک بستر برای دانشگاهیان، محققان و تولیدکنندگان به­منظور به اشتراک گذاشتن دستاوردهایشان در حوزه رنگ و رزین تلقی می­گردد.

بخش اول همایش شامل ارائه ­های زیر بود:

 “روند جهانی فناوری رنگ و پوشش” توسط پروفسور باغداچی از دانشگاه میشیگان، “روش­های نوین به ­منظور دستیابی به ترشوندگی بهتر پوشش­های آب­پایه” توسط دکتر جانکی از BYK-Chemie GmbH، “پوشش­های ضدخزه بر پایه نانوذرات سیلیکا” توسط دکتر یانگ از دانشگاه Wolongong استرالیا.

بخش دوم همایش شامل ارائه­ های زیر بود:

“روش­های نوین پخت رطوبتی پلیمرهای آلکوکسیلانی در پوشش­های با کارایی بالا” توسط دنیس هیمنز از شرکت Hexion، “تئوری و ویژگی­های پوشش­های آب ­پایه پلی ­یورتانی” توسط پروفسور وانگ از دانشگاه Anhui چین، “پوشش­های آب­ پایه فلوئوروپلیمری” توسط اسکات ژانگ از بخش تجاری شرکت Arcema، “خواص کاتالیست­های عاری از کبالت برای بهبود زمان خشک شدن سیستم­های پخت” توسط کلی سالرنو متخصص بخش فنی Brochers Inc.

بخش سوم همایش از صبح روز 19 نوامبر شروع شد و شامل ارائه­ های زیر بود:

“سنتز و بررسی ویژگی ­های رزین­های بر پایه روغن بزرک در صنعت پوشش” توسط پروفسور لیانگ از دانشگاه Jiangxi چین و “تاثیرات رنگدانه­ های تیتانیوم دی­ اکسید بر حفظ براقیت پوشش­ها” توسط دکتر دی­بلد از کمپانی Chemours.

 

مترجم: مهندس بابک نظری، دانجوی مقطع دکترای مهندسی رنگ- پژوهشگاه رنگ

 

(ادامه دارد…)

 

متن کامل این مقاله را که در شماره   206 دوماهنامه پوشرنگ که در اوایل  آذر ماه  منتشر شده است، بخوانید.

 

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق فیدیبو قابل دسترسی است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا