اخبار

در حاشیه نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک عنوان شد: معوقه‌های واحدهای صنعتی کوچک بخشیده می‌شود

بسپار/ ایران پلیمر معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران می‌گوید: این سازمان برای کمک به رونق صنایع کوچک در شرایط رکود تورمی کنونی، بخشش معوقه‌ها و جرائم این واحدها را آغاز کرده است.

فرشاد مقیمی روز سه شنبه  در جریان دومین روز از نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک در گفت وگو با ایرنا افزود: در شرایط فعلی، دولت بسته ای به منظور حمایت از صنایع بویژه صنایع کوچک و متوسط پیشنهاد داده که هدف اصلی آن کاهش هزینه های تولید و قیمت تمام شده کالای نهایی است، اما هنوز مصوب نشده است.
وی ادامه داد: پیشنهاد اولیه این بسته از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران بوده و سهم اصلی آن را واحدهای کوچک تشکیل می دهند.
معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: کاهش هزینه های ناشی از مالیات بر ارزش افزوده، مالیات، بیمه، معوقه ها و جرایم و غیره در این بسته پیش بینی شده است.
وی اظهار داشت: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در این زمینه پیشگام شده و از یکشنبه، بیست و یکم مرداد ماه دستورالعمل بخشش معوقه های واحدهای صنعتی را به مجموعه شرکت های استانی اعلام و اجرای آن را آغاز کرده است.
مقیمی توضیح داد: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، زمین مورد نیاز شرکت ها و صنایع کوچک و متوسط را در استان های مختلف تامین کرده و در اختیارشان قرار می دهد.
به گفته این مقام مسوول، در برخی موارد فعالان اقتصادی پول مربوط به زمین های یاد شده را پرداخت نکرده اند که در نتیجه پس از مدتی مشمول جریمه هایی می شوند، اما این سازمان تصمیم گرفته در راستای کمک به رونق تولید این شرکت ها، از دریافت معوقه های یاد شده چشم پوشی کند.
وی بیان داشت: پیش از این نیز یک بار بخشش معوقه های واحدهای صنعتی در دستور کار قرار گرفته بود که رضایت نسبی فعالان صنعتی را به دنبال داشت.
معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ابراز امیدواری کرد سایر دستگاه های مرتبط نیز در این زمینه همراهی داشته باشند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا