اخبار

درخواست پلیس برای دسترسی کامل به سامانه تجارت وزارت صمت

بسپار/ایران پلیمر سخنگوی فرماندهی انتظامی کشور از کشف بیش از ۹ هزار میلیارد ریال انواع کالای اساسی احتکار شده و قاچاق از ابتدای امسال تا کنون در کشور خبر داد.

حاجیان به تشریح اقدامات پلیس در تامین امنیت اقتصادی پرداخت و گفت: از ابتدای امسال قرارگاه عملیاتی اقتصادی با موضوع مبارزه با قاچاق کالا و جرائم اقتصادی با دستور فرمانده انتظامی کل کشور برقرار شد که بیش از ۱۰ هزار و ۸۰۰ تیم عملیاتی در آن فعال هستند.

به گفته حاجیان، در این مدت ۱۲۸۴ متهم مرتبط با این جرائم نیز از سوی مأموران مورد شناسایی قرار گرفته و دستگیر شده‌اند.

سخنگوی پلیس کشور ارزش ریالی کالاهای کشف شده از ابتدای سال جاری تاکنون را بالغ بر ۹۰۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

حاجیان با تأکید بر اینکه قاچاق کالا یک جرم مشهود است، گفت: طبیعی است که پلیس به عنوان ضابط قضایی با جرایم مشهود برخورد می‌کند. پلیس با کسانی که بخواهند با معیشت مردم بازی کرده و با اخلال در بازار و چرخه تولید آن را به خطر بیاندازند برخورد جدی خواهد کرد.

 

تأکید پلیس بر ضرورت دسترسی کامل به سامانه تجارت وزارت صمت

حاجیان به موضوع قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: در این زمینه لازم داریم تا بررسی شود که اساسا قاچاق از چه مبادی و مجاری اتفاق می‌افتد و چگونه این حجم از اقلام از کشور خارج می‌شود. آنچه که درباره خروج ۳۵ هزار تن کالای قاچاق از کشور رخ داد چگونه انجام شده است. این‌ها که نمی‌تواند از مرز و به شکل انفرادی از سوی قاچاقچیان خارج شود. بنابراین ما لازم داریم که این مجاری شناخته شود.

وی با تأکید بر اینکه در مبادی رسمی و ورودی و خروجی کشور باید نظارت‌ها افزایش پیدا کرده و قوانین سختگیرانه‌تری داشته باشیم، گفت: خواسته پلیس دسترسی کامل به سامانه تجارت وزارت صمت است. الان دسترسی ما یک دسترسی ناقص است و ما نیازمند دسترسی ادمین هستیم تا بتوانیم چرخه انبارداری کشور را تحلیل کرده و به آمارها دسترسی کامل داشته باشیم. ما ضابط قضایی هستیم و باید این دسترسی برای ما فراهم شود. پلیس تنها طی دو سال اخیر هشت شهید را در راه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تقدیم کشور کرده است و امیدواریم که وزارت صمت به این درخواست توجه لازم را داشته باشد.

وی افزود: برابر تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق ما خواستار فراهم شدن دسترسی کامل به این سامانه هستیم و آن وقت است که می‌توانیم بگوییم ما مبارزه هدفمندی با قاچاق خواهیم داشت.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا