اخبار

دامنه‌ی در حال رشد پلیمرها در تولید قیرهای بهینه

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، طبق گزارش منتشر شده از Transparency Market Research بازار جهانی قیر در سال 2015 مقداری بالغ بر 113/5 میلیون تن را به خود اختصاص داد و پیش بینی می‌شود با شاخص رشد 3/9 درصدی تا سال 2020 به 129/6 میلیون تن برسد. 

از لحاظ نوع محصول پیش بینی می‌شود تا سال 2020 غالب بازار قیر مربوط به استفاده از آن‌ها در سنگفرش خیابان بوده و تا 69 درصد حجم بازار را نیز  طبق پیش بینی‌ها به خود اختصاص خواهد داد. این افزایش مصرف به توسعه‌های خیابانی در اغلب کشورها به خصوص کشورهایی نظیر چین، هند و برزیل می‌باشد.

به دلیل این بازار رو به رشد، شرکت‌های زیادی خواستار ایفای نقش در این صنعت می‌باشند. شرکت‌های اصلی در دنیا که در این صنعت نقش اصلی را بازی می‌کنند شرکت‌های Shell Bitumen، NuStar Energy، ExxonMobil، Marathon Oil Company، British Petroleum، PEMEX و Valero Energy Corporation می‌باشند.

طبق گزارش منتشر شده از TMR analyst استفاده از بسپارها در فرمول بندی قیرهای استفاده شده نیز همچنان در حال رشد می‌باشد. به بسپارهای اصلاح کننده‌ی قیر در اصطلاح PMB (Polymer modified bitumen) می‌گویند. این بسپارها تا حدود بسیار زیادی می‌توانند طول عمر قیر‌های تحت بار خودروها را افزایش دهند. به علاوه این بسپارها می‌توانند سر و صدای بسیار زیادی را به خود جذب کرده و تخلخل زیادی را ایجاد نمایند. 

[EasyDNNnewsLink|62]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا