اخبار

رییس اتاق بازرگانی ایران: صدای بخش خصوصی گرفت از بس داد زد

بسپار/ایران پلیمر می نویسد، رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه بخش خصوصی از بس نسبت به سیاست های نادرست داد زده صدایش گرفته است، گفت: ما مدافع واردات نیستیم اما اگر یک قانونی در کشور وجود دارد باید برای همه اجرایی شود.

مسعود خوانساری در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه مشروبات الکی، اسلحه و مواد مخدر جزو کالاهای ممنوعه در بخش واردات به شمار می‌آیند، اظهار داشت:  براساس قانون در مورد واردات مابقی کالاها باید برخورد تعرفه‌ای صورت گیرد.

وی با بیان اینکه از انتظار دولت داریم اگر در صدد تغییر تعرفه کالایی است این تصمیمات را فی البداهه انجام ندهد، افزود: ممنوعیت ثبت سفارش واردات خودرو کار اشتباهی بود زیرا نیاز سالانه کشور به واردات خودرو بیشتر از 70 تا 80 هزار دستگاه نیست بر همین اساس اگر روال گذشته ادامه پیدا می‌کرد، بیشتر از این رقم وارد نمی‌شود.

نایب رئیس اتاق ایران گفت: بستن سایت ثبت سفارش خودرو باعث افزایش قیمت خودروهای وارداتی شده و حتی اثراتی را هم بر قیمت خودروهای داخلی خواهد گذاشت.

خوانساری با اشاره به اینکه بخش خصوصی از بس نسبت به سیاست گذاری های نادرست داد زده صدایش گرفته است، تصریح کرد: ما مدافع واردات نیستم اما اگر یک قانونی در کشور وجود دارد باید برای همه اجرایی شود. دولت اگر طبق قانون اجازه ممنوعیت ندارد نباید ممنوع کند بلکه باید با تعرفه سیاست گذاری ها را انجام دهد. اما متأسفانه دولت خودش قانون را رعایت نمی‌کند.

وی با تأکید براینکه اصل رعایت قانون باید مورد توجه سیاست گذاری ها باشد، اضافه کرد: کلاً واردات خودرو بین 5 تا 6 درصد تولید داخلی بوده و افزایشی هم پیدا نکرده است.

 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا