اخبار

خط تولید نوعی محصول پلیمری مهم برای نخستین بار در کشور راه‌اندازی شد

بسپار  به نقل از جامع خبر می نویسد، پروژه تولید مستربچ و افزودنی‌های تخصصی فیلم BOPP برای اولین بار در کشور و در شرکت پایا پلیمر دانا کلید خورد. این مواد طیفی از محصولات تخصصی صنعت پلیمری و پتروشیمی کشور را شامل می‌شود که در نهایت در صنایع پلاستیک، چاپ ،رنگ و آرایشی و بهداشتی کاربردهای متفاوتی دارد.

 شرکت پایا پلیمردانا: با توجه به حساسیت بسیار زیاد تولید این نوع فیلم‌های پلی‌پروپیلنی، مستربچ‌های مورد استفاده در این فیلم‌ها، نیازمند برخورداری از استانداردهای دقیق و درجه بسیار ممتاز کیفیتی است. بدیهی است که تولید چنین محصولاتی تنها با تکیه بر دانش و فناوری پیشرفته و مواد اولیه بسیار مرغوب میسر است. از طرفی با توجه به اینکه هزینه ضایعات در تولید فیلم‌های BOPP بسیار سنگین و باورنکردنی است، لذا ثبات کیفیت در مستربچ BOPP امری اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد و کوچک‌ترین خطایی در این باره به خسارات بسیار و غیرقابل تحمل می‌انجامد و این دقیقاً یکی از کلیدی‌ترین مزایای رقابتی محصولات پایا پلیمر دانا به شمار می‌رود.

این مجموعه که در استان سمنان قرار دارد، سالانه ۸ هزار تن انواع مستربچ سفید و افزودنی‌های پلیمری را تولید خواهد کرد که طیفی از محصولات تخصصی تولیدی این مجموعه، به مستربچ‌ها و افزودنی‌های مختص فیلم‌های BOPP اختصاص خواهد داشت.

با توجه به اینکه تاکنون مستربچ‌ها و افزودنی‌های تخصصی فیلم‌هایBOPP از طریق واردات و از منابع خارجی تامین می‌شد، انتظار می‌رود با راه‌اندازی خط تولید این محصول پرمصرف در شرکت پایا پلیمر دانا، به زودی نیاز بازار داخل به واردات این طیف از افزودنی‌ها برطرف شده و کشور عزیزمان به خودکفایی برسد.

گفتنی است که دانش نیروهای متخصص و همت مدیران توانمند و بهره‌گیری از فناوری پیشرفته آمریکایی و اروپایی، نه تنها امکان تولید و عرضه بالاترین سطح کیفیتی مستربچ سفید را سبب خواهد شد، بلکه باعث کاهش هزینه‌های تولید و قدرت رقابت بالای کالا در ایران و جهان خواهد شد.

شرکت پایا پلیمر دانا از جمله شرکت‌کنندگان در نمایشگاه ایران‌پلاست ۲۰۱۶ بوده و در سالن ۷، غرفه ۴۴ به معرفی و ارائه محصولات و توانمندی‌های خود پرداخته است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا