اخبار

خاور میانه، پیشرو در رشد صنعت چاپ سه بعدی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، بازار مواد مصرفی در صنعت چاپ سه بعدی در خاورمیانه از سال های 2015 تا 2025 شاخصCAGR معادل با 16/7 درصد را از لحاظ ارزشی خواهد داشت. محرک این رشد صنایع خودروسازی و هوافضا می‌باشد. ارزش مالی این بازار در خاور میانه در سال 2025 به 551/3 میلیون دلار خواهد رسید.

با راه اندازی بسیاری از واحدهای تولیدی چاپ سه بعدی همراه با ظهور فناوری های مربوطه در این منطقه، انتظار می‌رود رشد کلی بخش تولید صنعتی بسیار زیاد باشد.

لازم به ذکر است که بازار چاپ سه بعدی در خاور میانه بر اساس کاربرد، ابعاد قطر (Diameter) دستگاه های موجود و نوع رشته (Filament)  مصرفی بررسی می‌شود. به عنوان مثال رشته های مصرفی در خاورمیانه اغلب ABS، PLA، HIPS، PVA، نایلون، PET، سرامیک و … است.

انتظار می‌رود از لحاظ حجم مصرفی، رشته های PLA، 22/3 درصد از کل مواد مصرفی در چاپ سه بعدی را به خودش اختصاص دهد. این رشد مصرفی معادل با شاخص CAGR 16/7 درصد طی دوره ی مذکور خواهد بود. به علاوه، رشته های فلزی (metal filament) نیز شاهد رشد قابل توجهی هستند و انتظار می‌رود مصرف آن ها نیز با استقبال روبرو شود.

بر اساس کاربرد، این فناوری در صنایع الکترونیک، مصارف شخصی، خودروسازی، دارویی، تحصیلی، هوافضا و .. دارای کاربرد است. کاربردهای الکترونیک و مصارف شخصی شاخص CAGR معادل با 12/6 از لحاظ ارزشی را طی سال های 2015 تا 2025خواهند داشت.

نرخ رشد استفاده از چاپ سه بعدی در بخش تولید در این منطقه 11 درصد بوده که بیشتر از متوسط رشد جهانی می‌باشد. دولت ها در این منطقه شروع به ایجاد آزمایشگاه های تولید سه بعدی کرده اند که این مساله توجه تولیدکنندگان را به خود جلب کرده است. این جلب نظر در جهت کاهش هزینه های تولید و جایگزینی های به صرفه به خصوص در بخش های مربوط به سلامت بوده است. به همین دلیل شاخص CAGR چاپ سه بعدی در بخش مربوط به سلامت 13/4 درصد خواهد بود.

با توجه به مسائل بیان شده انتظار می‌رود مواد مصرفی در چاپ سه بعدی نیز با رشد قابل توجهی مواجه شوند. البته در حال حاضر قیمت مواد تولیدی برای مصرف در چاپ سه بعدی بسیار زیاد می‌باشد.

در حال حاضر بازی کنندگان اصلی در بخش مواد مورد نیاز چاپ سه بعدی در خاور میانه شرکت های 3D systems، Stratasys، Beijing، Tiertime Technology، ExOne Co.، 3D filament manufacturing، Coex و MatterHackers می‌باشند. این شرکت ها هم اکنون در تلاشند تا با توزیع‌کنندگان و خرده فروشان همکاری کنند تا بتوانند بازار خود در خاور میانه را تثبیت نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا