اخبار

خانه صنعت و معدن تهران به اتاق تهران پیوست

بسپار/ ایران پلیمر به نقل از روابط عمومی خانه صنعت و معدن استان تهران،مجمع عمومی فوق العاده خانه صنعت و معدن استان تهران در تاریخ ۹۷/۱۰/۲۳ در محل سالن امین الضرب خانه تشکلهای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با حضور حداکثری اعضای خانه برگزار گردید و موضوع پیوست خانه به اتاق تهران با تصویب مجمع نهایی شد.

 

متن سخنرانی مهندس علیرضا میربلوک دبیر و عضو هیئت مدیره خانه صنعت و معدن استان تهران :

منت خدای را عزوجل که طاعتش موجب قربت است و به شکراندرش مزید نعمت، هرنفسی که فرو می رود ممد حیات است و چون بر می آید مفرح ذات.

پس در هرنفسی دو نعمت موجود و بر هرنعمتی شکری واجب!

خدا را شاکریم در سالجاری برای دومین مرتبه سعادت برگزاری یک مجمع دیگر کنار شما یاران نصیبمان شد. حاج محمدحسن خان امین الضرب نماینده هیات تجار تهران توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جذب کند و شاه هم در سال ۱۲۶۲ هجری شمسی اساسنامه این مجلس را تایید کرد. از آن سال تا اواسط دهه ۱۳۴۰هجری شمسی، حدود۸۰ سال، تکنوکراتها در عرصه ملی اقتصادی ایران حضور جدی نداشتند. به مرور با نقش آفرینی این دسته از فعالین اقتصادی ابتدا با تشکیل انجمنهای تخصصی و سپس با تشکیل تشکلهای بالادستی در رشته های صنعتی و معدنی این دسته از فعالین نیز که در ایجاد ارزش افزوده و ارتقا جدی تولید ناخالص ملی کشور نقش دارند پا به عرصه تشکل داری نهادند.

هیات مدیره خانه صنعت و معدن استان تهران در این گذر تاریخی پس از چندین جلسه مدیریتی و کارشناسی بر این باور شد تا علاوه بر انجام تکلیف قانونی خود مبنی بر پیوستن به فهرست تشکلهای بالادستی اتاق تهران وفق بند۵ قانون بهبود فضای کسب و کار، از تعاملات تاثیرگذار و خدمات متقابل اتاق و خانه تهران بهره مندی بیشتر حاصل گردد. بدیهی است این اتفاق هم برای تشکلهای بالادستی به نقطه عطفی در همدلی و همکاری و تعامل سازنده خواهد بود که گسست آن با درایت بزرگان ناممکن می نماید.

بدین منظور در جلسه امروز با عنوان مجمع عمومی فوق العاده و با موضوع: پیوست خانه صنعت و معدن استان تهران به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با پذیرش تغییرات اساسنامه تشکیل شده است که امیدواریم با نظر شما عزیزان به تصویب مجمع عمومی فوق العاده برسد.

با احترام

علیرضا میربلوک۹۷/۱۰/۲۳  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا