اخبار

حضور Sumitomo (SHI) Demag در ایران

بسپار می نویسد، کارا صنعت نماینده شرکت هایSumitomo (SHI) Demag  و Piovan ایتالیا در ایران شد.

نصیری مدیرعامل کارا صنعت در گفتگو با خبرنگار بسپار به معرفی کارا صنعت و این دو شرکت خارجی پرداخت: کارا صنعت سالیان بسیاری به دارندگان ماشین آلات تزریق و صنعت اکستروژن در کشور خدمات ارایه می داده است. در واقع طی 15 سال گذشته مدیران این شرکت به مشتریان بزرگی در صنایع خودرویی، بسته بندی و پزشکی خدمات داده ­اند. چون ما شناخته شده هستیم، از حدود یکسال پیش شرکت ها برای اعطای نمایندگی خود به ما اقدام کردند و برایشان مهم بود که ما این فعالیت را انجام دهیم. در این مدت به رایزنی ها و بازاریابی در ایران مشغول شدیم و از شش ماه پیش رسما نماینده این دو شرکت در ایران هستیم. تمرکز این شرکت نوپا بر اخذ نمایندگی ها در داخل و خارج از ایران است. همچنان به دنبال اخذ سایر نمایندگی ها هستیم و اکنون با یک قالبساز شناخته شده برای بخش بسته بندی و یک تولیدکننده ربات­های IML  در حال رایزنی هستیم. در واقع هدف گذاری کنونی شرکت بر بخش تزریق است.

Sumitomo یک شرکت ژاپنی با قدمتی 400 ساله و پنجمین هلدینگ بزرگ جهان است. کشتی سازی، فعالیت معدنی، موتورسازی و حضور در حوزه الکترونیک از فعالیت های این هلدینگ است. اما تولید ماشین آلات تزریق برقی هسته اصلی فعالیت آن است و در این حوزه در جهان شماره یک است. در ژاپن از هر دو ماشین تزریق برقی که به فروش می رسد یکی متعلق به شرکت Sumitomo است، یعنی 50 درصد بازار ژاپن را در اختیار دارد. Sumitomo در بازار کانادا و آسیا بسیار فعال بود اما به راحتی در بازار اروپا وارد نمی شد . اروپایی ها و به ویژه آلمانی ها در برابر ورود ماشین آلات خارجی به کشور خود مقاومت بیشتری دارند. اما با توجه به سیاست های Sumitomo از هشت سال پیش Demag به این شرکت پیوست و به همین دلیل Sumitomo وارد بازار اروپا شد. Demag یکی از  تولیدکنندگان قدیمی ماشین آلات آلمانی است و همه کارخانجات آلمانی از دستگاه­های این شرکت استفاده می کنند.

نصیری مزیت ماشین آلات Sumitomo (SHI) Demag را چنین عنوان کرد: کلیه موتورها و الکترودها در هلدینگ Sumitomo  ساخته می شود و به همین دلیل این شرکت تنها تولیدکننده ماشین آلات تزریق در جهان است که دو سال گارانتی قطعات یدکی دارد. این مساله موضوع مهمی است و لازم است بدانیم سایر تولیدکنندگان ماشین آلات تزریق از چند تامین کننده متفاوت قطعات را تهیه می کنند.

کارا صنعت همچنین در ارمنستان، تاجیکستان، ترکمنستان و افغانستان نیز نمایندگی Sumitomo (SHI) Demag را برعهده دارد. در واقع در ایران مشتری داریم و در این چهار کشور فعلا بر معرفی و نمایشگاه ها تمرکز کرده ایم.

وی درباره Piovan ایتالیا نیز توضیحاتی داد: این شرکت تولیدکننده تجهیزات جانبی ماشین آلات تزریق است. بیشترین ماشین آلات PET که به ایران وارد می شوند به همراه خشک کن ها، چیلرها و موادکش های Piovan به ایران می آید. همواره در بازار ایران حضور داشته و حتی در دوران  تحریم از طریق شرکت های دیگری ماشین آلات Piovan به ایران فروخته می شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا