اخبار

حذف ترکیه از صادرات پتروشیمی ایران به اروپا

بسپار می نویسد، مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این که مشکلات بانکی شرکت در پسابرجام حل شده است، گفت: با راه اندازی خطوط مستقیم کشتیرانی به اروپا و قاره آمریکا، ترکیه از پروسه صادرات محصولات پتروشیمی ایران حذف شد.

 

محمد سعیدی در پاسخ به این پرسش در خصوص وضعیت مبادلات ارزی کشتیرانی در دووران پسابرجام اظهار کرد: در بخش بانکی کشتیرانی هیچ مشکلی ندارد و مشکلات ما حل شده است.



به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی یادآور شد: در پسابرجام توانستیم مشکلات مربوط به بیمه P&I را حل کنیم، این یک معضل بسیار مهمی برای ما بود. همچنین رتبه بندی کشتی ها را توانستیم به طور کامل در 45 روز اخیر حل کنیم.



وی با بیان این که خطوط کشتیرانی به اروپا حدود 7 سال قطع شده بود، افزود: خوشبختانه اولین خط کشتیرانی به بندر هامبور، آنتورپ بلژیک و جنوای ایتالیا طی یکماه اخیر راه اندازی شد. این خط کشتیرانی به صورت دائمی ایجاد شده و خط کشتیرانی خلیج فارس به آمریکای لاتین از جمله بنادر برزیل، اروگوئه و آرژانتین احیا و عملیاتی شده است.



وی تاکید کرد: سالانه بیش از 40 میلیارد دلار محصولات پتروشیمی داریم که در دوران تحریم عمدتا بخشی از آن از طریق ترکیه به اروپا صادرات مجدد می شد که الان به صورت مستقیم این محصولات را به شرکت ها و کشورهای اروپایی صادر می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا