اخبار

جشن دید و بازدید نوروزی دست درکاران صنعت پلاستیک برگزار شد/ این بار به همت انجمن ملی

بسپار/ ایران پلیمر ساختمان اتاق بازرگانی ایران در تقاطع فرصت و طالقانی عصر روز گذشته میزبان جمعی از دست درکاران صنعت پلاستیک و پلیمر کشور بود. انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر امسال نشست دید و بازدید نوروزی دست درکاران صنعت پلاستیک را برگزار کرد. 

در این جلسه علاوه بر رییس هیات مدیره انجمن ملی، آقای صحاف امین، روسای کمیسیون های تخصصی و برخی پیشکسوتان برای حاضرین صحبت کردند و تلاش شد به رغم نشانه های منفی در اقتصاد کشور در سال پیش رو، در این جلسه بیشتر بر روی آنچه آورده های مثبت سال می تواند باشد، تاکید شود. 

 

مهندس ناهید هاشمی: من سه سال هست که در صنعت شوینده مشغول هستم ولی خودم را متعلق به صنعت پلاستیک می دانم هنوز. سال بسیار دشواری خواهد بود. تحریم های اصلی از اردیبهشت شروع می شود. حوادث طبیعی هم مشکلات مصاعفی را پدید آورده. در مدیاهای بین المللی به موضوع سیل ایران پرداخته نشده تا احساسات مردم دنیا تحریک نشود. متاسفانه صلیب سرخ هم سیاسی شده و کمک ها به ایران بسیار اندک بوده. واقعا در یک جزیره هستیم و تنها راه این هست که بادبان کشتی را به سمت تولید داخل هدایت کنیم. امیدواریم نتیجه انتخابات سال آینده در امریکا به نفع ما باشد. در هر حال باید با توجه به تعیین کننده بودن نرخ ارز با نوآوری حتی مواد اولیه تولیدات خود را هم امکان تولیدش را در داخل مهیا کنیم. کیفیت را هم فراموش نکنیم. 

 

مهندس صبوری: در این دید و بازدید قصد نداریم از مشکلات بگوییم. ولی در مورد هموطنان در مناطق سیل زده با توجه به نیازمندی آنها، شرکت همارشتن اقدام به تولید و ارسال کانکس های سرویس بهداشتی کرده. 23 کانکس از طرف این شرکت اهدا شده و در انجمن ملی هر کدام از دوستان مایل باشند می توانند کمک کنند تا تعدادی از این کانکس ها را بخریم و برای مناطق ارسال کنیم. 

 

میربلوک: امروز در جلسه ای آماری شنیدم که مصداق بارز سالی که نکوست از بهارش پیداست خواهد بود. کشور 35 هزار میلیارد از محل سیل آسیب دیده ولی برآورد می شود از همین محل 100 هزار میلیارد خیر مالی بتواند ببرد. دکتر مکنون استاد دانشگاه پلی تکنیک در صحبت هایی اعلام کردند که حدود 45 میلیارد مترمکعب آب از مجموع 99 میلیارد مترمکعب را کشور توانسته حفظ کند و این یک آورده و خیر مالی خواهد بود در آینده. 

حتما سال 98 با توجه به اینکه آمادگی بیشتری برای مقابله با معضلات اقتصادی داریم بدتر از سال 97 نخواهد بود. امیدوارم همانطور که آقای غریبی گفتند به عنوان فعال اقتصادی فشارها را بگذارنیم و خصوصا به نیروهای مجموعه های خود حواسمان باشد. حفظ زندگی اقتصادی این افراد هم با مدیران بنگاه هاست. 

 

صحاف امین: ما آماری در کمیسیون بازرگانی انجمن ملی تهیه کردیم که عرض می کنم. سال قبل از بورس سه میلیون و 160 تن مواد خریداری شده. برای دو هزار و 717 میلیارد تومان آن رقابت کردیم! یعنی پول اضافه بر قیمت بین المللی پرداختیم که با دلار امروز می شود حدود 200 میلیون دلار! 

با این اضافه پرداخت چه طور می توانیم با رقبای منطقه ای در بازار شریک شویم؟ صنف پلاستیک واقعا باید به این موضوع فکر کند. اگر متوسط قیمت خرید پلیمرها را 1100 دلار در تن در نظر بگیریم با این 200 میلیون دلار می شد 200 هزار تن مواد اولیه خرید! و به این ترتیب می شد به کاهش هزینه های تولید و صادرات فکر کنیم در واقع می توانستیم صادرات 1/4 میلیارد دلاری صنایع تکمیلی را بزرگتر کنیم. ما این مسایل را به طور مرتب در مجلس و سایر ارگانهای قانونگذار در مورد کف رقابت مطرح می کنیم. 

 

 

(این خبر به روز رسانی می شود …)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا