اخبار

جشنواره چاپ سه بعدی برگزار می شود/ برنده بهترین چاپگر سه بعدی در ایران چه کسی خواهد بود؟

بسپار می نویسد، رقابت شرکتهای حوزه ساخت پرینتر های ۳بعدی با ۱۷ دستگاه چاپگر سه بعدی ایرانی از فردا ۱۱اردیبهشت ماه در نخستین جشنواره چاپ سه بعدی آغاز می شود.

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناروی ریاست جمهوری با بیان اینکه مسابقه بهترین چاپگرهای سه بعدی ایران  به عنوان یکی از بخش های ۳DSHO ۳از فردا 11 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود اظهار کرد: در این رقابت ۱۳ دستگاه ایرانی در بخش FDM و ۴ دستگاه در بخش DLP به رقابت می پردازند و در نهایت بهترین چاپگر سه بعدی ایرانی در آخرین روز این رویداد انتخاب می شود.

وی ادامه داد: فناوری ساخت افزودنی در یک دسته بندی اولیه به چاپگرهای فیلامنتی، رزینی و پودری تقسیم شد تا رقابت های سالانه ۳DSHOW  برای انتخاب بهترین چاپگرهای ایرانی نیز با همین دسته بندی انجام شود اما پس از مرحله اول ثبت نام مشخص شد که امسال امکان برگزاری مسابقه در بخش چاپگرهای پودری ایرانی وجود ندارد. دلیل این مسئله به حد نصاب نرسیدن دستگاه های پودری ایرانی در تکنولوژی های SLS، SLM و بایندرجت بود. بنابراین امسال رقابت های انتخاب بهترین چاپگر ایرانی سال در دو بخش FDM  و DLP/SLA  ادامه پیدا می کند.

کرمی بیان کرد: روند اجرایی مسابقه به این شکل است که تیم ها یا شرکت های ایرانی تولید کننده چاپگرهای سه بعدی می بایستی دستگاه خود را در محل مسابقه (سالن اجلاس سران) مستقر کنند و طی روزهای رویداد به رقابت بپردازند. برگزیدگان مسابقه در روز پایانی (۱۳ اردیبهشت) مشخص شده و تقدیر می شوند. 

وی درباره اعضای هیات انتخاب نیز گفت:  هیات علمی رویداد شاخص های دقیقی برای انتخاب بهترین های سخت افزاری چاپ سه بعدی تعریف کرده است. این شاخص ها مطابق با آخرین دستاوردهای تحقیقاتی چاپ سه بعدی در زمینه ارزیابی دستگاه ها تدوین شده است. البته برپایی نمایشگاه و برگزاری سخنرانی های علمی این حوزه  نیز از دیگر بخش های این جشنواره است تا شاهد گردهمایی فعالان و ارزش آفرینان این صنعت با مخاطبان بالقوه و بالفعل آن و هم چنین مسئولان و سرمایه گذاران باشیم.

نخستین نمایشگاه صنعت چاپ سه بعدی و مسابقه انتخاب بهترین چاپگرهای سه بعدی ایرانی توسط ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی و با همکاری ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز و ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان از ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا