اخبار

تولید و تامین داخلی قطعات یکبار مصرف پلیمری پزشکی توسط شرکت آواپزشک

بسپار/ ایران پلیمر مدیرعامل شرکت آوا پزشک وابسته به هیات امنای صرفه جویی ارزی، محمودرضا محلو، در حاشیه اجلاس سراسری انقلاب صنعتی چهارم در هزاره سوم، گفت: اولین و بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده سر سوزن‌های پزشکی در خاورمیانه هستیم که توانسته ایم بازار منطقه را در اختیار داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه شرکت آوا پزشک توانسته در حوزه تخصصی خود بیش از ۸۵ درصد نیاز بازار را تأمین کند، افزود: این شرکت در حال حاضر به صورت تخصصی در زمینه تولید کالاهای پزشکی یکبار مصرف (تزریقی و نمونه برداری) فعالیت می‌کند.

محلو با اشاره به تولید انواع لوله‌های خونگیری، سر سوزن پزشکی، سرنگ، آنژیوکت و اسکالپ وین، گفت: امیدوارم بتوانیم نیاز کشور به پن انسولین را در داخل تأمین کنیم.

وی با اشاره به صدور گواهی CE برای صادرات محصولات یکبار مصرف تزریقی، افزود: صدور این گواهی صادرات محصولات ما به اروپا را فراهم می‌کند.

محلو ادامه داد: نمونه‌هایی که برای دریافت گواهی کیفیت به اروپا ارسال کردیم تا بتوانیم صادرات به اتحادیه اروپا را آغاز کنیم نشان داده است که کیفیت محصولات ما با تولیدات کشوری مثل آلمان برابری می‌کند.

وی به قیمت تمام شده محصولات این صنعت اشاره کرد و گفت: با کمک تولیدکنندگان بخش خصوصی توانسته ایم قیمت‌های تجهیزات یکبار مصرف تزریقی را کنترل و با افزایش کیفیت و میزان تولید صددرصد بازار داخل را بدون نیاز به واردات در اختیار داشته باشیم.

 

محلو افزود: دو سه سالی است که افزایش قیمت تجهیزات یکبار مصرف پزشکی، باری بر دوش صنعت پزشکی کشور نداشته است.

وی به صرفه جویی ارزی از محل تولید تجهیزات پزشکی یکبار مصرف تزریقی در کشور اشاره کرد و گفت: طبق گزارش بازرس ویژه هیأت امنای صرفه جویی ارزی، آوا پزشک در ۹ ماهه اول سال ۹۸ توانسته ۱۷۰ هزار دلار و ۱۸ میلیارد تومان صرفه جویی در خرید مواد اولیه خارجی داشته باشد که مشارکت بخش‌های تحقیق و توسعه آوا پزشک و پتروشیمی‌ها سبب جدی آن بوده است.

وی با اشاره به صادرات خرد آوا پزشک به ۱۶ کشور دنیا، افزود: صادرات کلان ما به چهار کشور گرجستان، ترکیه، عراق و سوریه است.

محلو در ارتباط با آثار تحریم‌ها بر حوزه تجهیزات یکبار مصرف پزشکی گفت: در حوزه تخصصی ما جوک بزرگی به نام تحریم وجود دارد. زیرا متخصصین ما که موفق شده اند در دو سال گذشته پلیمرهای مورد نیاز را با همکاری پتروشیمی شازند در داخل تولید کنند.

وی افزود: در چند سال اخیر، نیاز به واردات هیچ گونه مواد پلیمری وجود نداشته است. به طوری که در زمینه تجهیزات پزشکی یکبار مصرف تزریقی، توانسته ایم واردات را «تحریم» کنیم.

مدیرعامل شرکت آوا پزشک در اجلاس سراسری انقلاب صنعتی چهارم در هزاره سوم که با حضور رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت برگزار شد، به عنوان یکی از چند مدیر موفق ملی، با اهدای تندیس مورد تقدیر قرار گرفت.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا