اخبار

تولید فوم پلی اتیلن تجدیدپذیر با همکاری سه شرکت با زمینه‌ی کاری متفاوت

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، سه شرکت Braskem، Sealed Air Corporation و Naturepedic با همکاری یکدیگر موفق به ساخت فوم پلی اتیلن جدیدی شدند که تجدیدپذیر بوده و فرمول بندی آن اولین نوع فرمول بندی این چنینی در دنیا می‌باشد. شرکت Braskem بزرگترین سازنده‌ی رزین‌های گرمانرم در آمریکا بوده و همچنین به عنوان تولیدکننده‌ای پیشرو در زمینه‌ی بسپارهای زیستی شناخته می‌شود. شرکت Sealed Air Corporation ارائه دهنده‌ی راه حل‌های نوین در زمینه‌های بسته بندی، نظافت و بهداشت می‌باشد. شرکت Naturepedic نیز تولیدکننده‌ی کالای خواب و تشک می‌باشد. در واقع، شرکت Braskem پلی اتیلن تجدیدپذیر را تولید می‌کند، شرکت Sealed Air Corporation از این پلی اتیلن فوم تولید می‌کند و در نهایت از این فوم تولیدی شرکت Naturepedic کالای خواب و تشک می‌سازد.

این نوآوری برای اولین بار توسط شرکت Sealed Air Corporation در آپریل 2017 در فرانکفورت آلمان معرفی شد. پلی اتیلن شرکت Braskem به نام “من سبز هستم” یا I'm Green رزینی زیست پایه بوده که از اتانول زیستی تولید می‌شود. این اتانول از نیشکر برزیلی استخراج شده و جایگزین بسیار خوبی برای پلی اتیلن‌های پایه نفتی می‌باشد.

کشت و زرع نیشکر دی اکسید کربن هوا را استفاده کرده و اکسیژن را به محیط پس می‌دهد که این به معنی کاهش حضور کربن روی کره‌ی زمین است. استفاده از پلی اتیلن سبز شرکت Braskem در تولید یک تن فوم توسط شرکت Sealed Air Corporation موجب جذب 09/3 تن دی اکسید کربن از اتمسفر کره‌ی زمین می‌شود.

شرکت Naturepedic به عنوان شرکتی نوآور در زمینه‌ی استفاده از مواد زیستی در صنایع کالای خواب هیچگاه از فوم پلی اروتان و یا تاخیراندازهای شعله‌ی کمکی در هیچیک از محصولات خود استفاده نکرده و در حال حاضر موفق شده است که استفاده از تمامی محصولات پایه نفتی را از تولیدات خود حذف نماید. به علاوه این شرکت جایگزین‌های سبک وزن تری را نسبت به لاتکس‌ها و فنرهای استیل استفاده می‌نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا