اخبار

تولید ساندویچ پانل های پلی یورتان ساختمانی در نبوغ سرمایش

بسپار می نویسد، کیهان، مدیر فروش شرکت نبوغ سرمایش در گفت و گو با خبرنگار بسپار می می گوید، از دهه شصت وارد حوزه سرمایش و گرمایش شده­ ایم. چندسالی است که زمینه فعالیت ما در کشور در حال رواج است. مردم به سمت صرفه ­جویی حرکت می­کنند و مردم لمس کرده­اند که استفاده از مصالحی که اتلاف انرژی کمتری دارد به نفع خود آن­هاست. 

کیهان با بیان اینکه نبوغ سرماش تنها شرکت ایرانی است که ساندویچ پانل­ها (ورق استیل و پلی­ یورتان) را مستقیما و بدون هیچ فراورش خارجی یعنی بدون افزودنی تولید می کند، افزود: این خط جدید از 5 سال پیش راه ­اندازی شده است.

یکی از بهترین مواد با کمترین ضریب انتقال حرارت پلی­ یورتان است و به همین دلیل در ساندویچ پانل­های سازه­ های ساختمانی صنعتی استفاده می­شود. البته پارامترهای فیزیکی پلی ­یورتان مثل چگالی بر ضریب انتقال حرارت موثر است. در چگالی 40 پلی یورتان کمترین مقدار ضریب انتقال حرارت را داراست و در چگالی­ های کمتر و بیشتر از آن ضریب انتقال حرارت پلی یورتان افزایش می­یابد. پارامتر دیگر توزیع این چگالی در سطح پانل هست. اگر یک سمت پانل چگالی 40 و سمت دیگر آن چگالی 60 داشته باشد میانگین چگالی چهل خواهد بود اما پراکنش آن نامناسب است. پلی یورتان با کمترین انتقال دما و کاهش و افزایش رطوبت رفتار متفاوتی دارد و حفظ این نکات ظریف در تولید با حفظ کیفیت مشکل است و ما سعی می کنیم این موارد را رعایت کنیم.


خط تولید را از کراسمافای خریداری کرده ­ایم. البته کشورهای اروپایی و چین نیز از این نوع خط تولید دارند.


تکنولوژی تولید ساندویچ پانل­های پلی­ یورتان به دو دسته کلی تقسیم می­شود: پیوسته و ناپیوسته. در تولید پیوسته به اندازه طول سفارش، ورق بریده و داخل قالب گذاشته می­شود و سپس تزریق پلی­ یورتان انجام می­شود. بسته به ضخامت پانل 4 تا 5 ساعت طول می­کشد که فوم شکل بگیرد. ما از این تکنولوژی که قدیمی­تر است در درب­های سردخانه ­ای استفاده می کنیم. همچنان در ایران شرکت­هایی با این روش ساندیچ پانل­ها را تولید می­کنند. روش جدیدتر تکنولوژی پیوسته است. ورق وارد خط می­شود و تزریق همانجا انجام می­شود. قالبی که تزریق در آن انجام می­شود متحرک است و همراه خط حرکت می­کند و به همین دلیل پیوسته است. پس از انجام تزریق و شکل گرفتن ساندویچ پانل، برش به طول دلخواه انجام می­شود. سرعت این تکنولوژی بسیار بالاتر از تکنولوژی قدیمی است. در تکنولوژی ناپیوسته طی 24 ساعت 400 متر تولید می شود اما در تولید پیوسته بسته به ظرفیت خط از 2000 تا 7000 متر یا بالاتر از آن تنهابا یک خط تولید، تولید می ­شود. 


متن کامل این گفت و گو را در بسپار تیرماه شماره 166ام بخوانید. 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا