اخبار

تولیدکنندگان کوچک و متوسط بدهی مالیاتی خود را اقساطی پرداخت می کنند

بسپار می نویسد، سازمان امور مالیاتی به تازگی در بخشنامه‌ای ادارات زیرمجموعه خود را مکلف کرد تا بدهی مالیاتی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط را تقسیط کنند.

پیش از این سازمان تامین اجتماعی نیز در راستای حمایت از تولید و اشتغال و با هدف حمایت از سیاست های اقتصاد مقاومتی، بخشودگی جرایم کارفرمایان بدهکار را اجرایی کرده بود.

درآمدهای مالیاتی به عنوان اساسی‌ترین و منطقی‌ترین روش درآمدی در همه کشورها محسوب می‌شود با این حال افزایش درآمد‌های دولت از این طریق در شرایطی که رشد تولید و افزایش اشتغال از اولویت‌های اصلی اقتصاد کشور است، با محدودیت‌هایی روبرو می‌شود. دولت یازدهم در راستای تحقق این امر مهم افزایش پایه های مالیاتی و شناسایی فرارهای مالیاتی را به جای افزایش مالیات و فشار بر تولید کنندگان در دستور کار قرار داده است.

در این راستا سازمان امور مالیاتی به تازگی در بخشنامه‌ای ادارات زیرمجموعه خود را مکلف کرد تا بدهی مالیاتی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط را تقسیط کند. پیش از این سازمان تامین اجتماعی نیز در راستای حمایت از تولید و اشتغال و با هدف حمایت از سیاست های اقتصاد مقاومتی، بخشودگی جرایم کارفرمایان بدهکار را اجرایی کرده بود؛ موضوعی که با استقبال تولید‌کنندگان روبرو شد.


بر اساس بخشنامه جدید سازمان امور مالیاتی، ادارات کل مالیات موظفند بدهی مالیات قطعی شده آن دسته از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط دارای مجوز فعالیت از مراجع ذیربط که از طریق کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها برای دریافت تسهیلات به بانک ها و موسسات مالی و اعتباری مجاز معرفی می شوند را به صورت پلکانی بر اساس برنامه مشخص در حداکثر زمان ممکن قانونی تقسیط و ظرف

مدت یک هفته نسبت به صدور گواهی موضوع تبصره یک ماده 186 قانون مالیات های مستقیم برابر مقررات اقدام کنند.

در حال حاضر بدهی‌های مالیاتی یکی از مهمترین موانع دریافت تسهیلات بانکی برای تولید‌کنندگان به شمار می‌رود. در این شرایط با بخشنامه جدید سازمان امور مالیاتی یکی از مهم ترین چالش‌های تولید‌کنندگان برای دریافت تسهیلات از بانک‌ها برطرف می‌شود.

سیدکامل تقوی نژاد؛ رییس کل سازمان امور مالیاتی در اینباره با بیان اینکه یکی از مشکلات واحدهای تولیدی کوچک و متوسط جهت دریافت تسهیلات بانکی، بدهی های مالیاتی بود گفت: سازمان امور مالیاتی با تقسیط پلکانی بدهی مالیاتی تعداد 7500 مودی شرایطی را فراهم آورد تا امکان ادامه فعالیت آنها با مشکل مواجه نشود.


تقوی نژاد با بیان اینکه امسال براساس ابلاغ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، مالیات عملکرد سال 94 واحدهای تولیدی کوچک و متوسط، بدون رسیدگی مالیاتی مورد پذیرش قرار می گیرد گفت: با اصلاح قانون مالیات های مستقیم، نرخ مالیاتی از 35 درصد به حداکثر 25 درصد کاهش یافته است.

 منبع:تسنیم

[EasyDNNnewsLink|367]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا