اخبار

تهران میزبان بزرگترین هیات علمی و فناوری اتحادیه اروپا

بسپار می نویسد، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: بزرگترین هیات علمی- فناوری اتحادیه اروپا شامل ۱۶ نفر از مسؤولان علم و فناوری این اتحادیه و نمایندگانی از ۲۱ کشور اروپایی در روزهای ۱۱ تا ۱۳ تیرماه به تهران می‌آیند.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین سالار آملی با اعلام این خبر اظهار کرد: علاقه‌مندی کشورهای برجسته جهان برای ایجاد تعامل علمی با ایران با توجه به زیرساخت‌های محکم و نظام آموزشی قوی و امنیتی کم نظیر در منطقه، روز به روزدر حال افزایش است.

وی افزود: جایگاه علمی اخیر ایران با وجود داشتن ۱۴ دانشگاه برتر کشور در رتبه‌بندی جهانی تامسون رویترز و ۱۸ دانشگاه در نظام رتبه‌بندی لایدن و اعلام پایگاه استنادی آی‌.اس‌.آی مبنی بر وجود حدود ۱۲۰۰ مقاله پراستناد ایرانی در میان یک درصد برتر مقالات جهانی، نگاه‌های دانشمندان کشورهای مختلف را به سوی کشورمان جلب کرده است.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در ادامه گفت: هیات اتحادیه اروپا در دو نشست متفاوت شامل کارگروه مشترک ایران – اتحادیه اروپا و یک کارگاه آموزشی دو روزه حضور فعال خواهند داشت.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، بررسی امکان انجام پروژه‌های مشترک و تبادل استاد و دانشجو، از جمله برنامه‌هایی است که در این ملاقات‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

منبع:ایسنا

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا