اخبار

تنها ۹ درصد پلاستیک‌های تولیدی در کشور بازیافت می‌شوند

بسپار می نویسد، رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران اعلام کرد که ایران جزو ۱۰ کشور نخست پر مصرف ظروف پلاستیکی یک بار مصرف در جهان است.

به گزارش مهر, محمدمهدی گلمکانی، گفت: طبق آمارهای جهانی، روزانه سه و نیم میلیون تن در سراسر دنیا زباله تولید می‌شود و سهم ایران در تولید زباله، روزانه ۴۰ هزار تن است که حدود ۱.۱۵ درصد تولید کل زباله در دنیا است. میزان پلاستیک‌های تولیدی در ایران، بیشتر از ۱۷۷۰۰۰ تن در سال است که چیزی در حدود ۵۰۰ تن در روز است.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اینکه ایران جزو ۱۰ کشور نخست پر مصرف ظروف پلاستیکی یکبار مصرف در جهان است افزود: بر اساس آمار، هر خانواده ایرانی به طور متوسط روزانه سه کیسه پلاستیکی وارد چرخه مصرف می‌کند.

گلمکانی با ذکر اینکه با مصرف نکردن فقط یک کیسه پلاستیکی در هر هفته در هر خانواده ایرانی، چه اتفاق بزرگی در عرصه محیط زیست می‌افتد، تصریح کرد: همین کار خیلی خیلی کوچک، از ورود حدود یک میلیارد کیسه پلاستیکی در سال به چرخه زندگی و محیط زیست جلوگیری می‌کند.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با تاکید به کمک بسیار بزرگی که هر خانواده ایرانی می‌تواند به سلامت محیط زیست کند خاطر نشان کرد: اگر این اتفاق بیفتد از تولید ۷۰۰۰ تن پلاستیک، با یک قدم خیلی خیلی کوچک، پیشگیری کرده‌ایم.

گلمکانی با بیان اینکه این حرکت در ظاهر کوچک نتیجه بسیار مثبت و بزرگی خواهد داشت ادامه داد: کاهش مصرف یک کیسه پلاستیکی در هر هفته کار سختی نیست اما نتیجه قابل تامل و توجهی دارد، این واقعیتی است که مردم باید بدانند.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری در پایان مطرح کرد: از میزان پلاستیک‌های تولید شده در یک سال، فقط ۹ درصد آن به چرخه بازیافت برگشته است و این بدان معناست که عمده ضایعات پلاستیکی، در محیط زیست و طبیعت پراکنده هستند و این ضررهای زیادی را متوجه محیط زیست و کره زمین می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا