اخبار

تقدیر از اعضای هیات علمی بازنشسته دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ (دانشگاه صنعتی امیرکبیر)/ جایگاه پنجم علوم پلیمر ایران در دنیا وامدار چه کسانی است؟

بسپار/ ایران پلیمر روز 15 تیرماه سالن همایش های دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ میزبان جمعی از اساتید پیشکسوت بود که به دعوت ریاست دانشکده، آقای دکتر گرمابی گردآمده بودند تا از سالها تلاش آنها در ایجاد و نگهداشت رشته مهندسی پلیمر در کشور و آموزش و تربیت نیروی متخصص در این عرصه قدردانی شود.

در ابتدای این مراسم خودمانی و صمیمانه، پس از خوش آمدگویی دکتر گرمابی و بیان هدف گردهمایی از نکوداشت بازنشستگان ده سال اخیر دانشکده، دکتر حمید میرزاده در گزارشی با اشاره به رتبه یازدهم علوم پلیمر کشور در بین سالهای 1996 تا 2021 و ارتقای آن به رتبه پنجم در سال یاد شده (طبق مستندات پایگاه داده Scimago) گفت: این افتخار در توسعه پلیمر ایران حتما تصادفی نبوده است. جایگاه امروز علوم پلیمر مرهون اساتید پیشکسوتی است که در کشور ماندند و به آموزش و پژوهش اهتمام داشتند.

 

وی در ادامه همچنین به رتبه هفتم کشور در بخش ارایه مقالات حوزه پلیمر در دنیا (بر اساس داده های پایگاه web of science) اشاره داشت. در رتبه بندی این پایگاه به ترتیب دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی و دانشگاه تهران بیشترین سهم را در تولیدات علمی حوزه پلیمر داشته اند که مجموعا 54 درصد از کل تولیدات علمی کشور در این بخش را شامل می شود.

در ادامه جلسه برخی از اعضای هیات علمی صحبت های کوتاهی داشتند که با ذکر خاطرات جالب توجهی همراه بود. از صحبت های دکتر فرامرز افشار در بیان داستان پر آب چشم ایجاد رشته مهندسی پلیمر و تاسیس دانشکده تا سخنان احساسی دکتر حسین نازکدست که گفت برای خداحافظی نیامده است و از تمامی کارشناسان و کارمندان پشتیبان تیم علمی در سالهای تدریس خود در دانشکده تشکر کرد تا خاطرات دکتر کتباب از خودروی ونی که پیش از ایجاد کارگاه های لاستیک و پلاستیک در دانشکده، دانشجویان وقت را به کارخانجات جاده کرج می برد و گاهی مجبور بودند آن را هل بدهند! تا بسیار دیگر.

 

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و قابی نفیس از اساتید پیشکسوت زیر قدردانی به عمل آمد: (برای دیدن تصاویر مراسم لطفا صفحه اینستاگرام بسپار را دنبال کنید)

دکتر فرامرز افشار

دکتر هما عاصم پور

دکتر حسین نازکدست

دکتر علی اصغر کتباب

دکتر احمد عارف آذر

دکتر ماسیس اکبریان

دکتر اعظم جلالی

دکتر علیرضا خسروی

و مهندس محمود کثیریها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا