اخبار

تشریفات گمرکی صادرات کالا در گمرک به طور کامل اینترنتی شد

بسپار می نویسد، با الکترونیکی شدن مراحل مختلف تشریفات صادرات کالا در گمرک، همه عملیات صادرات در بستر اینترنت انجام می‌گیرد.

بر این اساس صادرکننده پس از اظهار کالای خود از طریق اینترنت، از گمرک درخواست ارزیابی کالا در محل را نموده و بدون مراجعه حضوری کلیه مراحل تشریفات صادرات انجام می‌پذیرد. همچنین در صورت نیاز به مجوزهای موردی مراحل انجام کار از طریق پنجره واحد مجازی انجام می‌شود. هم‌اکنون تمامی تشریفات صادرات در بستر فضای مجازی به آدرس اینترنتی www.epl.irica.ir صورت می‌گیرد. این اقدام گمرک به دنبال تکمیل پنجره واحد تجاری در بخش صادرات انجام می شود که به اذعان صاحب‌نظران و صادرکنندگان نتایج این طرح کاملاً موفق بوده است.

کاهش اسناد صادراتی از 7سند به 3سند

گمرک ایران در اقدام دیگری اسناد مورد نیاز برای صادرات کالا را از 7 سند به 3سند کاهش داد.

آماده باش به مسؤولان سرویس‌های صادرات گمرکات برای اجرای کامل پنجره واحد مجازی

در ادامه برنامه‌های جدید گمرک برای تسهیل صادرات، نشست مسؤولان سرویس‌های صادرات گمرکات سراسر کشور در تهران برگزار شد و عبدالرضا غلامی مدیرکل دفتر صادرات به کلیه مسؤولان صادرات گمرکات سراسر کشور برای اجرای کامل پنجره واحد مجازی فرمان آماده باش داد. این اقدام در حالی انجام شد که پیش از این مدیریت هماهنگ مرزی در مرزهای زمینی با تصویب کارگروه ذی‌ربط به گمرک سپرده شده است.

بر این اساس سازمان‌ها و نهادهای مستقر در مرز که حوزه فعالیت آنها امور اقتصادی و بازرگانی است و شمار آنها به حدود 10 سازمان می‌رسد با گمرک ایران در جهت رفع مشکلات و تسهیل تجارت و تسریع عبور محموله‌های تجاری همکاری خواهندکرد و مدیریت واحد مرزی به مدت 3 سال به گمرک واگذار شده است.


 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا