اخبار

تزریق لاستیک : توليد راحت‌تر با قیمت تمام شده پایین تر

بسپار می نویسد، فرآیند تزریق لاستیک یکی از روشهای تولید قطعات لاستیکی است  که در آن آمیزه لاستیکی به داخل حفره قالب تزریق شده و مرحله پخت ،  در داخل آن انجام می شود. از مزایای این روش تولید نسبت به روش قالبگیری فشاری و انتقالی می توان به بالاتر بودن سرعت تولید ، صرفه جویی در نیروی انسانی و پایین بودن میزان ضایعات اشاره کرد.

در روش قالبگیری فشاری بخاطر آنکه آمیزه لاستیکی باید در قالب بسته ، قبل از آنکه پخت شود حرارت ببینید دارای کارایی محدوتری است. امتیاز اقتصادی روش قالبگیری تزریقی بر اساس این حقیقت استوار است که می توان دمای آمیزه لاستیکی را بوسیله فرآیندهایی که در اکسترودر و انباره انجام می گردد ، به دمایی نزدیک به دمای قالب رساند .  لذا علاوه بر صرفه جویی در میزان انرژی مصرفی برای به دمای پخت رساندن آمیزه ، در زمان فرآیند نیز صرفه جویی می گردد. همچنین تزریق آمیزه لاستیکی در دمایی نزدیک به دمای پخت با موقعیت ایده آلی همراه خواهد بود زیرا افزایش حرارت که در نتیجه واکنش پخت بوجود می آید باعث می شود که دمای آمیزه درست برابر با دمای حفره قالب باشد . تحت این شرایط هیچ جریان حرارتی مازادی وجود نخواهد داشت و بهمین دلیل ، یکنواختی اتصالات عرضی در تمام سطح مقطع محصول ولکانیزه شده بهینه خواهد بود. همچنین با تنظیم سرعت تزریق می توان نرخ افزایش دما را در آمیزه لاستیکی کنترل نمود.

شركت Long Chang يكي از با سابقه‌ترين شركتهاي تايواني سازنده ماشين‌آلات تزريق و پرس لاستيك است و انواع دستگاههاي توليدي اين شركت از ساليان قبل در صنعت قطعه‌سازي ايران نيز بكار گرفته شده‌اند.

دستگاههاي تزريق Long Chang را مي‌توان در تزريق انواع آميزه‌هاي كائوچوي طبيعي، كائوچوي مصنوعي و توليد قطعات خودرويي، الكترونيكي، انواع آب بندكن‌ها، لوازم ورزشي، صنعت كفش و ساير محصولات الاستومري بكار گرفت.

باتوجه به ظرفيت دستگاه، امكان تزريق آميزه‌الاستومري از 50 cc تا  5000 cc وجود دارد. همزمان ابعاد صفحه پرس را نيز باتوجه به قالب و شمارگان توليد مي‌توان از 50*50cm تا 76*87 cm تنظيم نمود.

در بخش تزريق ماشين، با سيستم كنترل دماي روغن تعبيه شده مي‌توان دماي پيچ و سيلندر خوراك گيري و انباره تزريق را كنترل نمود. در نتيجه از اسكورچي شدن آميزه جلوگيري مي‌شود.

در بخش خوراك‌گيري نيز نوع ويژه‌اي از موتور هيدروليك با توان بالا بكار رفته كه متعاقب آن امكان تغذيه هرنوع آميزه الاستومري فراهم شده است. در عين حال در پرس هيدروليك نيز امكاناتي در نظر گرفته شده تا خارج كردن هواي حبس شده از آميزه بسهولت انجام گردد. همچنين مي‌توان درصورت نياز جهت خارج كردن هواي حبس شده پمپ خلاء را نيز به دستگاه اضافه نمود.

با استفاده از سیستم کنترلی PLC و میکرو کامپیوتر همراه آن ، اپراتور می تواند به راحتی پارامترهای مختلف ماشین تزریق را با دقت بسیار بالا تنظیم نماید. این سیستم با پیشرفته ترین تکنولوژی تجهیز شده و دو مزیت بزرگ قابل اعتماد بودن و داشتن طول عمر عملکرد طولانی را به همراه دارد. با فشردن یک کلید اپراتور دستگاه قادر است متغیرهای مختلف  قالبگیری نظیر فشار ، سرعت و دما را برای هر قالب مجزا در حافظه داخلی سیستم کنترلی ذخیره و بهنگام نیاز مجدداً بازیابی کند.

هم اکنون شرکت پلیمر پیشرفته دانا نماینده رسمی شرکت Long Chang را در ایران بعهده دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و همچنین بازدید از دستگاههای د رحال کار ، با این شرکت با تلفن 88630460 الی 2 یا [email protected] تماس حاصل فرمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا