اخبار

تحول در پتروشیمی بندر امام با راه اندازی طرح های جدید توسعه ای

بسپار/ایران پلیمر می نویسد، مناقصه واحد الفین یک میلیون تنی اتان کراکر پتروشیمی بندرامام خمینی در مراحل پایانی است و کنسرسیوم برنده مناقصه تا پایان سال جاری معلوم خواهد شد.

رضا امیری مدیرعامل پتروشیمی بندر امام خمینی در گفتگو با خبرنگار نیپنا در مورد پروژه های پایه ‌ای و اساسی که این مجتمع برای بهینه سازی تولید در سال ۹۶ آغاز کرده است گفت: تولید در سال جاری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۵ درصد رشد داشته که نشان از تمرکز ما روی بحث تولید و تامین مناسب‌تر خوراک NGL است همچنین طرح تصفیه خانه مرکزی برای بازیافت روزانه ۳۰ هزار متر مکعب آب درحال ساخت است پروژه دیگر تغییر فرایند واحد کلرآلکاریک است که سال گذشته از مدارخارج شده است و قرارداد آن برای تغییر فرایند و اجرای فاز دوم امضا شده وامیدواریم تا ۲۶ ماه آینده به نتیجه برسد.
وی افزود: طرح دیگر طرح مطالعاتی افزایش ظرفیت واحد MTBEاست که دارای ظرفیت اسمی ۵۰۰ تنی است و ما بیشتر از ۳۶۲هزار تن تولید داشته ایم و امیدواریم بعد از رفع محدودیت ها صد در صد ظرفیت آن تولید کنیم.
امیری درمورد دیگر پروژه‌های توسعه ای پتروشیمی بندرامام گفت: طرح تامین خوراک NGL 3200 که توسط هلدینگ خلیج فارس سرمایه‌گذاری شده است به همراه واحد الفین یک میلیون تنی اتان کراکراز پروژه‌های توسعه ای است و امیدواریم تا پایان سال جاری برنده مناقصه اتان کراکرمشخص شده و کار آغاز شود تا شاهد تحولی بزرگ در تامین خوراک باشیم.
مدیرعامل پتروشیمی بندرامام خمینی درمورد طرح های تکمیل کننده زنجیره ارزش پتروشیمی نیز اظهار کرد: درعرصه محصولات میانی صنعت پتروشیمی هم طرح هایی دردست مطالعه داریم ما درفاز اول واحد پایین دست اتیلن یعنیMEG را درنظر داشتیم اما با توجه به تغییرات بازار درحال مطالعه مجدد روی واحد‌های دیگری درصنایع میان دست پتروشیمی هستیم.
امیری در مورد برنامه جذب سرمایه گذاری های خارجی در طرح های پتروشیمی بندرامام گفت: پروژه الفین اتان کراکر EPECF است یعنی فاینانس نیز در آن دیده شده است حال آنکه بحث فاینانس از سوی کره جنوبی، چین، ژاپن یا اروپا تامین شود مسئله ای است که بعد از مشخص شدن کنسرسیوم برنده مناقصه قابل مذاکره است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا