اخبار

تحلیل پتروتحلیل: افزایش رقابت برای پلی اتیلن های ترفتالات گرید بطری/ التهاب در راه بازار بطری ها

بسپار می نویسد، رقابت برای پلی اتیلن های ترفتالات گرید بطری بین 3 تا 8 درصد بود. به گفته کارشناسان بازار در دو هفته اخیر رقابت برای پلی اتیلن های ترفتالات گرید بطری افزایش یافته است

5 گرید پلی اتیلن ترفتالات گرید بطری در بین 15 گرید جذاب در معاملات هفته گذشته پلیمری ها قرار داشتند.رقابت برای این گرید ها بین 3 تا 8 درصد بود. به گفته کارشناسان بازار در دو هفته اخیر رقابت برای پلی اتیلن های ترفتالات گرید بطری افزایش یافته است.این گروه معتقدند؛ عدم نظارت بر معاملات پلی اتیلن های ترفتالات گرید بطری می تواند، به زودی سبب التهاب در بازار بطری ها شود.در همین حال در هفته ای که گذشت عرضه های این گروه بیش از 600 تن کاهش را نشان می دهد، از سوی دیگر تقاضا تقویت و در نتیجه قیمت ها افزایش یافت.

پلی اتیلن ترفتالات بطری BG۸۲۱ پتروشیمی تندگویان با ۱۰۱۲ تن عرضه ۳۸۰۶ تن تقاضا داشت و به میزان حجم عرضه مورد معامله قرار گرفت؛ قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۷۵۳ تومان بود و میانگین قیمت خرید آن هم ۳ هزار و ۸۶۷ تومان رقم خورد.

پلی اتیلن ترفتالات بطری BG۷۸۱این مجتمع هم با ۵۰۶ تن عرضه ۱۹۵۸ تن تقاضا داشت و کل آن معامله شد؛ این کالا نیز با میانگین قیمت ۳ هزار و ۷۶۵ تومان خریداری شد. همچنین پلی اتیلن ترفتالات بطری BG785 با 8 درصد رقابت خریداری شد.

انتقاد به عرضه پلی اتیلن سبک فیلم 0075 پتروشیمی بندرامام

در همین حال کارشناسان بازار پتروشیمی به نحوه عرضه پلی اتیلن سبک فیلم 0075 پتروشیمی بندرامام نیز انتقاد داشتند، عرضه این کالا در هفته گذشته باز هم روندی کاهشی داشت، به طوری که کل عرضه به 1000 تن رسید و به این ترتیب رقابت برای خرید آن افزایش یافت. پلی اتیلن سبک فیلم 0075 بندرامام با 6 درصد رقابت قیمتی خریداری شد.

البته رتبه یک تا پنج جدول جذاب ترین ها محصولات پلیمری به  پلی استایرن انبساطی 200 تبریز و با 11 درصد،  پلی پروپیلن شیمیایی ZB332C با 10 درصد، پلی اتیلن سبک تزریقی 1922 لاله با 10 درصد، پلی اتیلن ترفتالات بطری BG785 با 8 درصد و پلی اتیلن سبک فیلم 0075 بندرامام با 6 درصد رقابت قیمتی تعلق داشت. همچنین پلی پروپیلن های شیمیایی با رقابت بالای 4 درصدی به فروش رسیدند.

منبع: پتروتحلیل

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا