اخبار

تجمع در برابر وزرات صنعت در اعتراض به عرضه PVC/ وزیر صنعت: زورمان به پتروشیمی ها نمی رسد

بسپار می نویسد، حاجی پور به نقل از وزیر صنعتگفت ما تا حدودی زورمان به مجتمع های پتروشیمی می رسد. سازمان های دیگر مانند؛ پتروشیمی، بورس و دیگر ارگان های مرتبط با ما هماهنگی ندارند.


به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، حضور تعدادی از تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی در اعتراض به نحوه عرضه و توزیع پی وی سی، مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت، خبرساز شد.

روز 30 ام تیر ماه، حدود 100 نفر از مدیران تولیدکننده با دو اتوبوس برای رساندن صدای اعتراض خود به وزارت صنعت در خیابان سمیه رفتند.

معترضان در ابتدا و به مدت چند دقیقه در برابر ساختمان وزارت دو پلاکارد با شعارهای «اعتراض مدیران کارخانجات تولیدی صنایع پایین دستی پتروشیمی در خصوص عدم توزیع مواد اولیه توسط مجتمع های پتروشیمی و بورس کالا» و «کارشکنی در اقتصاد مقاومتی با ایجاد اخلال در مواد اولیه کارخانه های تولیدی محصولات پی وی سی»، برافرشتند و سپس وارد سالن انتظار وزارت صنعت شدند. به گفته علی شکوری تجمع کنندگان به دلیل عدم برخی از سوء استفاده ها، از تجمع در خیابان خودداری کردند.


مدیران تولیدکننده لوله و اتصالات پی وی سی در این تجمع خواستار ملاقات با نعمت زاده وزیر صنعت و معدن و تجارت شدند، که در پاسخ به این خواسته عنوان شد وزیر به دلیل مسافرت حضور ندارد.

 اما در نهایت و بر اساس شنیده ها به دستور وزیر صنعت، نمایندگان معترضان موفق شدند با رییس دفتر وی دیدار کنند.

در این جلسه دو نفر دیگر از مسئولان وزارتخانه حضور داشتند که از معرفی خود امتناع کرده اند.

در حالی که نمایندگان معترضان در حال برگزاری جلسه بودند که سایر معترضان در سالن انتظار وزارتخانه به گفت و گوهای چند نفره مشغول بودند.

هیات گفت و گو کننده به سرپرستی محمدحسن خرازی، در این دیدار به بیان مشکلات پرداختند. جلسه مزبور حدود یک ساعت و نیم به طول انجامید و سرانجام خرازی با حضور در جمع مدیران معترض، به ارائه نتایج مذاکرات پرداخت.

خرازی درباره این جلسه گفت: طرف مذاکره کننده نامه ای مکتوب از ما می خواست، خوشبختانه ما قبلا نامه ای به دکتر عارف نوشته بودیم که ایشان به وزارت صنعت پی نوشت کرده بودند.

وی ادامه داد: آنها این نامه را آوردند. نامه به اطلاع وزیر رسانده شده بود و آقای نعمت زاده زیر تمام مطالب نامه خط کشیده بود.

خرازی اظهار داشت: آقای حاجی پور رئیس دفتر وزیر به نقل از وزیر گفت که مطالب این نامه همان سخنان وی در دولت است که روی آنها دعوا دارد. 

خرازی افزود: آقای حاجی پور همچنین از قول وزیر نقل کردند که ما تا حدودی زورمان به مجتمع های پتروشیمی می رسد. سازمان های دیگر مانند؛ پتروشیمی، بورس و دیگر ارگان های مرتبط با ما هماهنگی ندارند و به سخن ما گوش نمی دهند.

به گفته خرازی در نهایت قرار شد تا جلسه ای با حضور وزرای صنعت، نفت و دارایی به همراه دو نفر از نمایندگان تولیدکنندگان برای حل مشکل، حداکثر تا دو روز آینده برگزار شود.

وی در ادامه سخنان خود گفت: ما عنوان کردیم که معترضان همه مدیران و مالکان کارخانه ها هستند، و برای عدم سوء استفاده بلافاصله به داخل سالن انتظار وزارتخانه آمده اند و آنها تمام این حرکات را رصد کرده بودند.

خرازی با بیان این که به حاضران در جلسه یادآور شدیم که اگر این قضیه حل نشود نمی توانیم حقوق بدهیم، گفت:  این نکته را هم متذکر شدیم که در صورت ادامه این مشکل، هر کدام از این افراد که مدیران تولید کننده هستند بار دیگر به همراه صد نفر از کارکنان خود در این جا حضور می یابند.

فرشید غیاثی نیز که در این جلسه حضور داشت، گفت: این نکته هم عنوان شد که ما مخالف خروج محصولات پتروشیمی از بورس هستیم. مشکل پتروشیمی ها هستند که مواد عرضه نمی کنند.

خرازی در پایان یادآور شد: به زعم وزارت صنعت، مقصر اصلی بورس است، بنده هم پیشنهاد دادم تا این تجمع در سازمان بورس ادامه یابد که مخالفت کردند و گفتند بگذارید ما از طریق وزیر موراد را پیگیری کرده و در صورت عدم حصول نتیجه هر کاری که صلاح بود انجام دهید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا