اخبار

بیانیه شماره 3 تشکل ها و رسانه های صنعت پلاستیک: آخرین نه به ایران پلاست!

بسپار می نویسد، عصر روز گذشته نمایندگان صنعت پلاستیک و رسانه های همسو گرد هم آمدند تا پس از استماع گزارش نمایندگان خود در خصوص سه ماه پیگیری و بیش از 32 جلسه با شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت سهامی نمایشگاه ها و سایر سازمان های مرتبط نسبت به همفکری و تعیین تکلیف قطعی تصمیم نهایی اتخاذ کنند. 


حاصل این جلسه، صدور بیانیه شماره 3 به شرح زیر بود: 

بدین وسیله نمایندگان و رسانه های صنعت پلاستیک در روز شنبه 9 آبان ماه، در محل اتاق بازرگانی تهران تشکیل جلسه داده و پس از استماع گزارش عملکرد گروه 5 نفره، متفقا تصمیمات ذیل را اتخاذ نمودند: 

1. بنابر مذاکرات هیات مدیره های صنعتی و صنفی و بررسی مسایل اقتصادی به دلایل متعدد که قبلا ذکر شده، متفقا تمام تشکل ها بر عدم شرکت در نمایشگاه ایران پلاست دهم، در فروردین ماه 95 اتفاق نظر دارند. 

2. کلیه اعضا تصمیم گرفتند در اولین فرصت نسبت به تشکیل هیات موسس جهت ایجاد یک کنسرسیوم بابت برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت پلاستیک اقدام نمایند. 

3. کلیه انجمن ها، اتحادیه ها و تعاونی ها و رسانه های مربوطه متفق القول تصمیم گرفتند در مورد انصراف اعضای ثبت نام کرده اقدام نمایند. 

4. کلیه تشکل ها نسبت به متقاعد کردن کمپانی های خارجی و داخلی بر عدم شرکت در نمایشگاه ایران پلاست دهم اقدام نمایند. 

ماهنامه بسپار به احترام همراهی و همصدایی با صنعت پلاستیک کشور، این بیانیه را امضا کرده و به آن متعهد خواهد بود. هر چند به آن ایرادهای جدی را وارد می داند. نخست اینکه هرگز گمان نمی کند که صنعت پلیمر کشور پتانسیل برگزاری دو نمایشگاه را به صورت موازی داراست و برگزاری دو نمایشگاه را منتج به تضعیف هر دو نمایشگاه می داند مگر آنکه نهایتا با موفقیت در اجرای بندهای 4 و 5 بیانیه شماره 3 مانع از برگزاری یکی از نمایشگاه ها و یا همراه کردن نمایشگاه یاد شده شوند. 

نکته دیگر اینکه بسپار اصولا هیچ فرآیندی را در راستای لطمه زدن به اعتبار بین المللی نمایشگاه پلاست کشور جایز نمی داند. بنابراین در خصوص چگونگی اجرای بند چهارم بیانیه امیدوار است که دوستان توجه جدی به این مطلب داشته باشند. 

جزییات این نشست را در بسپار بخوانید، سندی که نشان می دهد چکونه بر خلاف تمام اراده ی حاکمیتی و دولتی در کشور، مشارکت کم جان خارجی به صنعت و تولید داخلی برتری داده شد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا