اخبار

بورس دانش‌بنیان ایجاد می‌شود

بسپار می نویسد، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: با توجه به اقدامات انجام‌شده در حوزه دانش‌بنیان و جذب سرمایه از سوی معاونت علمی امیدواریم که به‌زودی بورس دانش‌بنیان در کشور ایجاد شود.

علیرضا دلیری در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه با بانک سپه اظهار کرد: با توجه به اقدامات مثبت معاونت علمی در راستای ایجاد یک فایل مستقل برای شرکت‌های دانش‌بنیان در بورس و حضور چند شرکت دانش‌بنیان در تابلوی بورس امیدواریم به زودی بورس دانش‌بنیان برای توسعه شرکت‌های فعال در این حوزه ایجاد شود.

وی در ادامه افزود: تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق حضور این شرکت‌ها در بورس و عرضه سهام آن‌ها در تابلوی بورس در حال حاضر امکان‌پذیر شده و یک تابلوی اختصاصی برای sme ها (کسب‌وکارهای کوچک و متوسط) و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شده و با انجام فرآیندهای لازم و تدوین آن باید تعداد زیادی شرکت در تابلوی بورس حضور داشته باشد.

دلیری خاطرنشان کرد: برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت هزینه 50 درصد ورود شرکتهای دانش‌بنیان به بورس را پذیرفته تا به توسعه این حوزه کمک کند.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی به ورود به بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: پس از انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان بورس، فایل مستقلی برای موضوع دانش‌بنیان باز شد و صندوق‌های جسورانه برای حمایت از این شرکت‌ها تشکیل شدند و در حال حاضر حدود هشت صندوق مجوز دریافت کرده‌اند.

وی همچنین به موضوع ورود به نهادهای مالی موجود از جمله بانک‌ها اشاره کرد و گفت: موضوع سرمایه‌گذاری بانک‌ها در حوزه دانش‌بنیان باید اتفاق بیفتد و فرایند جذب طرح و ایجاد مراکز نوآوری و برگزاری استارتاپ‌ها امکان‌پذیر شود.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی افزود: در حال حاضر با بیش از 9 بانک در حال مذاکره هستیم تا به زودی در این حوزه منابع مالی تامین شود و رشد چشمگیری را شاهد باشیم.

دلیری تاکید کرد: با توجه به اینکه طرح‌های دانش‌بنیان طرح‌هایی هستند که به صورت مرتب در حال رشد هستند، بازار آنها قابل تامین خواهد بود و امکان ارتقای محصول و ورود به بازارهای خارجی را دارند، لذا متمایزتر از طرح‌های سنتی هستند و تجربه خوبی بود.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، در این مراسم تفاهم‌نامه‌ای میان معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و بانک سپه منعقد شد تا با بکارگیری ظرفیتهای بازار پول و سرمایه کشور در جهت رشد و توسعه محصولات و خدمات دانش‌بنیان و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی گام برداشته شود.

همکاری در راه‌اندازی «مرکز شتابدهی و نوآوری»، همکاری در تأسیس و توسعه فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه و همکاری در جهت استفاده از خدمات و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های کاری مرتبط با طرفین تفاهم‌نامه از جمله خدمات فین‌تک‌ها محورهای اصلی انعقاد این تفاهم‌نامه هستند.

منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا