اقتصاد و مدیریت

به‌روزرسانی مرورگرها چه لزومی دارد؟

بسپار می نویسد، به‌روز کردن مرورگرها به آخرین نسخه، راهی است که می‌توان برای بالا بردن کارایی آنها استفاده کرد تا علاوه بر پشتیبانی از فناوری‌های جدید توسعه‌یافته، آسیب‌پذیری‌های امنیتی را نیز کاهش داد.

به گزارش ایسنا، مرورگرهای قدیمی، بهترین فرصت برای دسترسی برنامه‌های مخرب به اطلاعات یا نفوذ به دستگاه شما هستند. هر بار که نسخه جدید یک مرورگر منتشر می‌شود، تعدادی از اشکالات نرم‌افزاری که در نسخه‌های قبلی موجود بوده برطرف می‌شود. بنابراین استفاده از آخرین نسخه مرورگر، باعث انسجام بیشتر آن و آسودگی بیشتر در وب‌گردی خواهد بود.

 

چرا باید نسخه مرورگرتان را به‌روز کنید؟

مرورگر شما ابزاری است که شما برای مشاهده وب‌سایت‌ها در اینترنت از آن استفاده می‌کنید. در واقع همین حالا هم برای نمایش این صفحه از یک مرورگر استفاده کرده‌اید. در حال حاضر مرورگرهای متعددی در دسترس وجود دارد که معروف‌ترین آنها گوگل‌کروم، فایرفاکس و اینترنت‌اکسپلورر است. برای اینکه از تجربه بهترین و امن‌ترین مرورگرها استفاده کنید، شدیدا توصیه می‌شود که از آخرین نسخه آپدیت‌شده مرورگرها استفاده کنید.

بسیاری از مرورگرهای اصلی از جمله کروم، فایرفاکس و سافاری به طور خودکار خود را به‌روزرسانی می‌کنند. پیش از این، کاربران مجبور به دانلود هر نسخه جدید اینترنت اکسپلورر بودند. اگرچه این کار برای بسیاری خسته‌کننده و عذاب‌آور نبود، در نتیجه چندین نسخه متفاوت از مرورگرها مورد استفاده قرار می‌گرفت.

مایکروسافت در حال حاضر رویکرد خود را تغییر داده و از زمان IE۹ (اینترنت‌اکسپلورر ۹)، این مرورگر به‌روزرسانی خودکار خود را آغاز کرده است، اگرچه نسخه های قدیمی اینترنت اکسپلورر هنوز هم گسترده است.

اینترنت‌اکسپلورر مایکروسافت زمانی گسترده‌ترین مرورگر بود، از آنجایی که آن را با سیستم عامل ویندوز بسته‌بندی می‌کردند. در سال‌های اخیر و  با توجه به اینکه بیشتر مردم به مرورگرهای دیگر و خصوصا گوگل‌کروم روی آورده‌اند، سهم اینترنت‌اکسپلورر کاهش یافته است.

 

آسیب‌پذیری‌های امنیتی

اگر شما از یک مرورگر قدیمی و به‌روزنشده استفاده می‌کنید، خود را در معرض خطر از تعدادی از تهدیدات امنیتی قرار داده‌اید. اینترنت اکسپلورر ۶، ۷ و ۸ پایداری کمتر و آسیب‌پذیری بیشتری نسبت به ویروس‌ها، جاسوس‌افزارها، بدافزارها و دیگر مسائل امنیتی دارند.

این یک مشکل بزرگ است، به ویژه برای خریداران آنلاین که جزئیات پرداخت خود را از طریق وب ارسال می‌کنند. کاشف به عمل آمده که برخی از نسخه‌های قدیمی اینترنت اکسپلورر نقص‌های عمده‌ای دارند که امکان رهگیری معاملات آنلاین و سرقت اطلاعات خصوصی، مانند نام کاربری و کلمه عبور را به مجرمان اینترنتی می‌دهد. بنابراین به شدت توصیه می‌شود که مرورگرتان را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید، خصوصا اگر به طور منظم از فروشگاه‌های آنلاین خریداری می‌کنید.

 

مسائل عملکردی

مرورگرهای قدیمی‌تر چندین مسئله مربوط به عملکرد و اجرا دارند. اول از همه، شما ممکن است دریابید که تصاویر معمولا سرعت بارگذاری کندتری دارند. این موضوع می‌تواند خسته‌کننده باشد و تجربه ضعیفی را برای کاربر ایجاد کند. همچنین حتی بدتر، مرورگرهای قدیمی‌تر تمایل بیشتری به اختلال دارند و این دقیقا همان چیزی است که شما هنگامی که به تکمیل یک فرم طولانی آنلاین نزدیک می‌شوید، نیاز ندارید.

نسخه‌های جدیدتر مرورگرها به طور کلی سریع‌تر و باثبات‌تر هستند. گوگل‌کروم حتی اجازه می‌دهد که در صورتی که مرورگر شما دچار اختلال شد، به صفحاتی که قبلا باز بوده برگردید و این ویژگی بسیار مفید است.

 

 پشتیبانی از فناوری‌های جدیدتر وب‌سایت‌ها

فناوری وب سرعت بسیار زیادی دارد و فناوری‌های جدید دائما توسط توسعه‌دهندگان در حال توسعه یافتن هستند. در حدود پنج سال اخیر، HTML۵ و CSS۳ ظهور کرده و به طور گسترده در سراسر وب تغییر یافته‌اند. این فناوری‌های جدید بسیاری امکانات هیجان‌انگیز جدید خلق کرده‌اند، با این حال این تغییرات به دلیل عدم پشتیبانی در مرورگرهای قدیمی‌تر، بدون استفاده باقی مانده‌اند.

باز هم، اینترنت اکسپلورر در اینجا بزرگ‌ترین مجرم است، ‌از آنجایی که بسیاری از نسخه‌های قدیمی آن ازHTML۵ و CSS۳ پشتیبانی نمی‌کنند. البته نسخه‌های امروزی جدیدتر اینترنت اکسپلورر باید قادر به پشتیبانی بسیاری از ویژگی‌ها باشد، اگرچه هنوز هم مسائل مربوط به نمایش در سراسر مرورگرها وجود دارد که به آدرس‌دهی نیاز داشته باشد. این یعنی از نقطه نظر یک کاربر، زمانی که از یک مرورگر قدیمی استفاده می‌کند، باید خود را برای دریافت تجربیاتی با پیچیدگی کمتر بر روی وب آماده کنند.

 

مسائل طراحی وب واکنش‌گرا (Responsive)

طبق اعلام سایت مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای (ماهر) که اطلاعات این گزارش از آن گرفته شده، بهینه‌سازی تلفن همراه و تبلت در حال حاضر برای وب‌سایت ضروری است. فرآیند طراحی واکنش‌گرا شامل استفاده از رسانه CSS می‌شود که توسط نسخه‌های قدیمی‌تر از اینترنت اکسپلورر ۸ پشتیبانی نمی‌شود.  

در نتیجه، پشتیبانی از مرورگرهای قدیمی می‌تواند برای سایت‌های واکنش‌گرا محدود شود، به این معنی که اگر شما از یک مرورگر قدیمی استفاده می‌کنید، ممکن است وب‌سایت‌های واکنش‌گرا برایتان به درستی نمایش داده نشوند.

 

اگر مرورگرتان را به‌روز نکنید…

البته اگر شما مرورگرتان را به‌روز نکنید، دنیا به آخر نمی‌رسد. هنوز هم می‌توانید وب‌سایت‌ها را هر اندازه که می‌خواهید مشاهده کنید، اگرچه به دلایلی که گفته شد، ممکن است برخی قابلیت‌ها را از دست بدهید.

به‌روز کردن مرورگرها رایگان است و تمام کاری که باید برای این کار انجام دهید، فشردن چند دکمه است، بنابراین شما در زمان کوتاهی می‌توانید از تجربیات یک مرورگر سریع‌تر، امن‌تر و به طور کلی بهتر بهره‌مند شوید. بنابراین چرا همین حالا مرورگر خود را به‌روزرسانی نکنید؟ این کار ممکن است زندگی‌تان را تغییر ندهد، اما قطعا زمان آنلاین شما را بهبود می‌بخشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا